پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

هرمز علیپور معتقد است که قاسم آهنین‌جان بعد از درگذشتش بهتر دیده خواهد شد و در توصیف او می‌گوید: اگر شعر را از قاسم می‌گرفتند، مثل یک ماهی که آب را از آن بگیرند، از بین می‌رفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: جامعه بزرگ ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس مجاهدت کردند، امروز نیز با ایجاد کارآفرینی به رونق تولید و پویایی کشور کمک می‌کنند.

حراجی ساتبیز برای نخستین‌بار با حراج کردن یکی از آثار هنری «بنکسی» فروش با ارز دیجیتالی برای یک اثر فیزیکی را تجربه می‌کند.

ما همزمان سه برادر به علاوه پدر در جبهه بودیم. و هیچوقت سنگرها خالی نبود. برای من اردوگاه مستمر عوض می‌شد. مخصوصا از زمانی که یقین کردند من روحانی هستم بیشتر سخت می‌گرفتند. قبل از اسارت مدارک و عمامه و هرچیزی که ممکن بود دردسر ساز شود را مخفی کرده بودیم.

تصویری از بازیگر نقش صدراعظم (میرزاآقاخان نوری) سریال «جیران» به تازگی منتشر شده است. امیرجعفری برای ایفای این نقش انتخاب شده است.

نمایشگاهی از آثار محمدعلی ترقی‌جاه، ناصر اویسی و صادق تبریزی از روز جمعه (17 اردیبهشت‌ماه) در گالری آرتیبیشن برگزار می‌شود.

اولین دوره جشنواره آنلاین «سایه روشن» دانشگاه صنعتی شریف در شش بخش بازیگری، نویسندگی، موسیقی، پادکست، کاریکاتور و عکاسی از تاریخ یکم تا پنجم مرداد 1400 در سراسر ایران برگزار می‌شود.

در پی اقدام برای سرقت بخشی از مجسمه «فرهاد قفل‌زن» در محوطه مجموعه تئاتر شهر، مدیر این مجموعه تاکید کرد که از امروز پیگیری خود را برای ترمیم این مجسمه آغاز کرده است.

کتاب «نهج‌البلاغه» با ترجمه سیدجعفر شهیدی برای سی‌ویکمین بار تجدید چاپ شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان گفت: حوزه گردشگری از ابتدای شیوع کرونا تاکنون فعالیت خاصی نداشته و اگر مالیات این مدت بخشیده شود کمک و قوت قلبی برای این صنعت است.

جشنواره «ملاقات های سینمائی پراد» در کشور فرانسه، فهرست فیلمهای کوتاه بخش مسابقه زنان فیلمساز ایران را اعلام کرد.

تابستان 2021 مرزهای بسیاری از کشورها به روی گردشگران واکسینه‌شده و مناطق سفید باز خواهد شد. اما واکسیناسیون کووید چقدر مقررات سفرهای بین‌المللی را می‌تواند تغییر دهد و مرزهای بسته را به روی شهروندان بیشتری از جهان باز کند؟

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان قزوین گفت: «مبارزه با تبعیض»،«برپایی حق»،«بازگرداندن حقوق غصب شده» و «نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی» از جمله مصادیق عدالت در جامعه به شمار می‌رود که حاکم اسلامی باید آن را در جامعه برپا کند.

مراسم تشییع و خاکسپاری قاسم آهنین‌جان فردا (پنجشنبه 16 اردیبهشت‌ماه) در اهواز برگزار می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در حکمی «یوسف زرین کاسه» را به سمت «مسئول اجرا و راه‌اندازی طرح موزه رسانه ملی» منصوب کرد.