شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش با خانواده معظم شهید سرباز علی محمدی دیدار کرد.

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان مراسم جمع خوانی قرآن کریم بعد از دو سال وقفه به علت شیوع ویروس کرونا؛ باحضور حداکثری اقشار مختلف مردم در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

«خلاصه تفکرات سیاسی تاریخی شاهرخ مسکوب را می‌توان چنین برآورد کرد که هم تاریخ حماسی ایران را مهم و مؤثر و آشنایی بدان را برای همگان ضروری می‌دانست و هم زبان فارسی و آثار بازمانده آن را عامل اساسی شناختن هویت قرار داده بود.»

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی گفت: مرگ پایان راه همه انسانهاست و خوشا به حال آنان که با خدا معامله می‌کنند و پایان کارشان به جای مرگ عادی، شهادت نصیب‌شان می‌شود.

ستاد برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از متقاضیان همکاری با مرکز پاسخگویی و اطلاع‌رسانی نمایشگاه دعوت کرده است.

فیلم سینمایی «کن - پامنار» به مراحل پایانی تدوین، صداگذاری و اصلاح رنگ و نور رسید.

«شان پن» که مدتی برای ساخت مستند در اوکراین به سر می‌برد، در مصاحبه اخیرش گفته به برداشتن اسلحه و پیوستن به جنگ علیه روسیه فکر کرده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ما باید برای هیئات مختص به خواهران در دانشگاه کاری انجام دهیم و در این زمینه قوی شویم و هیئت‌ها برای این بخش طراحی داشته باشند و نیروی مناسب تربیت کنند.

نگاه روزنامه‌های امروز جهان به انتخاب نخست وزیر تازه پاکستان، دیده شدن روشنایی ای که خبر از زاده شدن یک ستاره می دهد، همه پرسی در مکزیک و انتخابات در فرانسه است.

هشت اثر از ایران به فهرست کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه 2023 دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان راه پیدا کرد.

غرفه کارگاه اوریگامی در نمایشگاه هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با هدف ارتقای مهارت‌های ذهنی کودکان برپا شده‌است.

به همت رادیو همه مادران زندانی جرایم غیرعمد، تا سقف بدهی یک میلیارد ریال آزاد شدند.

چهارمین روز از هفتمین نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی کانون با برگزاری ویژه‌برنامه‌ای با حضور «عمو فیتیله‌ای‌ها» و «خاله شادی» همراه است.

وزیر فرهنگ امارات از تدوین و اصلاح قانون جدید نظارت بر نشریات و رسانه ها در این کشور خبر داد.

اگر قرار است یک روزی همه ما به یک قرار و آرامش برسیم قطعا آنجا هنگامی است که به خداوند می‌رسیم، حتی اگر در این دنیا به دنبال خدا نبوده باشیم. البته همه در این دنیا به دنبال یک چیزی همانند ثروت، قدرت و... هستیم که ما را آرام کند و اینجا دقیقا جایی است که ما نمی‌دانیم تمام آنچه می‌خواهیم در نزد پرودگار به دست خواهیم آورد.

سیزدهمین گردهم‌آیی فعالان علوم‌انسانی انقلاب اسلامی با عنوان «مرتضی و ما» در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.