شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

از زمان آغاز ماه مبارک رمضان، برنامه جمع‌خوانی قرآن کریم هر روز در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود. این مراسم در دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا با محدودیت مواجه شده بود و امسال با حضور روزه‌داران برگزار می‌شود.

در دیدار رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان با رئیس مرکز فرهنگی کودکان بلگراد از اعلام آمادگی این مرکز برای برگزاری روز و هفته ایران با هدف شناساندن فرهنگ و تاریخ و دیدنی‌های ایران به کودکان و نوجوانان صرب گفته شد.

همزمان با هفته هنرانقلاب اسلامی 20 سالن از 86 سالن سینمای تازه تاسیس و بازسازی شده در فاز دوم طرح توسعه سینماهای حوزه هنری، به چرخه اکران سینمای ایران اضافه خواهند شد.

اجرای تئاتر «فریاد خاموش» به کارگردانی محمدهادی عطایی، روز سه شنبه بیست و سوم فروردین ماه با یادی از علی سلیمانی، بازیگر فقید تئاتر کشورمان، در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

مستند بلند «خانواده خلج» تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره تلاش یک مادر برای حفظ خانواده در شرایطی بحرانی است.

هادی حجازی‌فر می‌گوید، تغییرات مدیریتی و دخالت‌ها در تئاتر دفاع مقدس سبب شد که او عطای این هنر را به لقایش ببخشد.

دو فیلم دیگر جشنواره فجر برای اکران عمومی مجوز گرفتند.

ثبت چهره‌ی فلورانس اونز تامسون و فرزندانش، تصویری تکان‌دهنده از فقر شدید در دوران رکود بزرگ آمریکا را نشان می‌دهد که در تاریخ ماندگار شد.

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری نخستین نشست مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران با سازمان حج و زیارت در سال 1401 به‌منظور هماهنگی حضور ایثارگران در حج تمتع سال 1401 و اعزام کاروان ویژه جانبازان خبر داد.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد بخش عمده‌ای از یک میلیون زائر مجاز به ادای حج امسال را حجاج خارجی تشکیل می‌دهند.

عکاسان ایرانی با آثار خود در دو جشنواره عکس لیون سنگاپور و حیات وحش لوگزامبورگ حضور یافتند.

مدیرعامل ستاددیه استان همدان از آزادسازی یک زندانی جرائم غیر عمد در همدان با هزینه‌های افطاری یک مادر شهید خبر داد.

شرکت‌های تولید فیلم و سریال و شبکه‌های تلویزیونی در یمن، کشوری که چند سالی می‌شود درگیر جنگ است، تولید سریال‌های طنز را تنها راه جذب مردم جنگ‌زده به تلویزیون یافته‌اند.

«سیمرغ» در فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف چگونه به کار رفته است؟

یک پیشکسوت نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با توانی بیش از ظرفیت خود فرصت‌های زیادی را از دشمن گرفت تا آن که یگان‌های زرهی خودی از مسافت‌های دور و نزدیک خود را به صحنه جنگ رساندند و کفه نابرابر جنگ در جنوب تا حدود زیادی متعادل شد.

«گیلبرت گاتفرید» کمدین و صداپیشه آمریکایی پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری درگذشت.