یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: دوران دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان گفت: ارتش در دوران دفاع مقدس با تمام قوا در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد درگذشت شمس هوشیدری فراهانی، مدیر انتشارات فراهانی را به جامعه نشر کشور تسلیت گفت.

مدیرعامل بنیاد خاتم الاوصیا (عج) با اشاره به طراحی هوشمندانه دشمن برای حذف و کمرنگ کردن تجمعات دینی ما، گفت: باید جلساتی همچون جلسات خانگی قرآن را احیا کنیم.

استاد تفسیر قرآن کریم با بیان اینکه توکل برخدا انسان را قدرتمند می‌کند و اگر این ویژگی در امت اسلامی باشد این امت هم قدرتمند می‌شود، گفت: توکل به این معنی است که بدانی مخلوقات خدا نمی‌توانند به تو نفع یا ضرری برسانند زیرا ضرر و نفع به دست خدا است و توکل آن است که از مخلوقات خدا مأیوس شویم و به خدا دل ببندیم.

استاد حوزه علمیه گفت: برخی برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت‌ها قرآن را زیر سؤال می‌برند و پیامبر را انکار می‌کنند؛ امروز در جامعه ما هم منشأ بیشتر اختلافات خانوادگی بهانه‌جویی است و باید از این بهانه‌جویی‌ها پرهیز کنیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه اعتکاف رمضانیه در این مکان مقدس به مدت 10 روز کامل در دهه پایانی رمضان برگزار می شود، گفت: این مراسم بر اساس دستورالعمل های بهداشتی با ظرفیت محدود و با شرط زدن دو دوز واکسن کرونا توسط معتکفین برگزار می شود.

طی حکمی از سوی استاندار گلستان، سید مصطفی حسینی واعظ به عنوان دستیار استاندار در امور قرآنی منصوب شد.

جهان انتخابات فرانسه، بازگشت زندگی به کی‌یف، برکناری عمران‌خان از نخست‌وزیری پاکستان و مهارت چگونه زیستن از مطالب روزِ روزنامه‌های جهان‌اند.

محمدزمان گلدسته، شاعر آیینی و سراینده قطعات حاج صادق آهنگران بر اثر سانحه تصادف درگذشت.

ارشد نظامی آجا در لرستان گفت: 46 هزار نهال به یاد شهدای نیروی زمینی ارتش در لرستان غرس می‌شود.

نشست تخصصی «گونه شناسی تألیفات درباره حضرت خدیجه (س)» با ارائه دکتر محمد محمودپور، عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم انسانی و مؤلف کتاب «سایبان آفتاب» با محوریت بررسی تاریخی زندگی ام المومنین خدیجه (س) سه شنبه 23 فروردین برگزار شد.

بنیاد سعدی آزمون دانش تدریس زبان فارسی را برای مدرسان زبان‌فارسی به غیرفارسی‌زبانان برگزار می‌کند.

خداوند این ماه را ماه رحمت برای بدگانش قرار داد و آن بندگان البته امر خدا را بر مصلحت خود ترجیح می‌دهند؛ البته شاید تفسیر قرآن نخوانده باشند ولی آیه "اطیعو الله و اطیعوالرسول و اولی امر منکم" را با گوش دل شنیدند و اینان بودند که علی را تنها نگذاشتند و از سربازان امام حسن (ع) بودند و با امام حسین (ع) قیام کردند و همگی شهد شیرین شهادت را نوشیدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه آزادشهر با اشاره به تداوم نهضت کمک های معیشتی و مومنانه، گفت: 8 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان شهرستان توزیع شد.

همکاری امیرحسین آرمان در فیلم «بخارست» و اجرایی از آروند دشت‌ارای در تماشاخانه ایرانشهر ازخبرهای سینما و تئاتر 24 فروردین‌ماه هستند.