شنبه 8 اردیبهشت 1403

این بازار در آمریکا سبزپوش شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
این بازار در آمریکا سبزپوش شد

اقتصادنیوز: فلزات اساسی شامل مس، سرب، روی و قلع روز چهارشنبه سیزدهم دسامبر در مسیر رشد نرخ قدم برداشتند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، نوسان شاخص دلار آمریکا در کانال 102.5 واحدی و پا برجاماندن احتمال کاهش نرخ بهره از ماه ژوئن باعث شد تا فلزات اساسی در مسیر صعود نرخ قدم بردارند.

در حالی شاخص دلار آمریکا در کانال 102 واحدی نوسان دارد که این کانال قیمتی کمتر از میانگین 6 ماهه نرخ این شاخص است. قرارگیری شاخص دلار در کف نرخ 6 ماهه به سود کامودیتی‌ها است. با این وجود استمرار روند نوسان شاخص دلار وابسته به تصمیات فدرال‌رزرو در خصوص نرخ بهره است.

خبر مرتبط این شرکت در بورس تهران رکورد شکنی کرد

اقتصادنیوز: شرکت آلومینیوم ایران در سال جاری با افزایش درآمدزایی مواجه است. شرکت آلومینیوم ایران در سال 1400 با 10 هزار و 432 میلیارد تومان درآمد عملیاتی، به طور متوسط ماهانه 869 میلیارد تومان درآمدزایی کرده است.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه فوریه نسبت به ماه قبل 0.4 درصد رشد داشت؛ این در حالی بود که این شاخص نسبت به سال قبل 3.2 درصد افزایش یافته بود. به این ترتیب تورم در ماه فوریه مجدد افزایشی شد و این رشد تورم هر گونه احتمالی مبنی بر کاهش پیش از موعد نرخ بهره ظرف ماه مارس و مه را تقریبا از میان برد. با این وجود فعالان بازار با استناد به داده‌های اشتغال آمریکا برای ماه قبل (ژانویه) احتمال کاهش نرخ بهره از ماه ژوئن را محتمل می‌دانند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
این بازار در آمریکا سبزپوش شد 2