شنبه 7 مهر 1403

این محصول چینی در راه ایران + جزئیات

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
این محصول چینی در راه ایران + جزئیات

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد که واگن های چینی بهمن امسال به تهران می رسند.

مهدی جمالی نژاد در مورد سرانجام قرارداد 630 واگن سازمان شهرداری‌ها با شرکت چینی برای تأمین واگن‌های متروی تهران بیان کرد: قرار بود در دو مرحله ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی شود؛ بگونه‌ای که یک مرحله در سال 98 و بعد از سهمیه بندی بنزین و دیگری بعد از شرایط کرونا تصمیم گیری شد تا نوسازی حمل و نقل عمومی در دستورکار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه 19 هزار اتوبوس فرسوده در کشور موجود است این مسئله موجب می شود که هم مدیران شهری و هم حاکمیت دست به دست هم دهند تا نوسازی ناوگان را داشته باشند، گفت: در این میان کلانشهرها وضعیتشان سخت تر از مابقی شهرهاست و شهر تهران هم با توجه به اینکه پایتخت کشور است، سهم بیشتری از فرسودگی ناوگان را دارد و باید عنایت بیشتری به تهران داشته باشیم.

خبر مرتبط ادعای زاکانی درباره واگن‌های چینی اشتباه از آب درآمد؟

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص مبلغ باقی مانده قرار داد واگن های چین می گوید:‌گمان نمی کنم شهرداری تهران بتواند این مبلغ را پرداخت کند. در ردیف های بودجه چنین چیزی نداشتیم، به نوعی تخطی از بودجه مصوب است.

جمالی نژاد با تأکید بر اینکه وزارت کشور از دو سه سال قبل ورود جدی در مورد نوسازی ناوگان وبویژه اتوبوس و واگن مترو داشته است و در این راستا نیز قرارداد خرید واگن برای ناوگان مترو را داشتیم که در راستای نتیجه بخش بودن قراردادها حرکت می‌کنیم، گفت: در شهر تهران نیز با توجه به اینکه شورای شهر و همچنین شهرداری تهران عنایت به نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی دارند، یقینا هم دولت جدید و هم مدیران جدید با توجه به اینکه حمل و نقل عمومی یکی از ملزومات انتظام بخش به شهر است حمایت می‌کنند و هر کاری از دستشان بربیاید، در این راستا که بتوانیم نوسازی ناوگان را داشته باشیم حتما انجام می دهند.

وی در مورد قرارداد 630 واگن مترو با تأکید بر اینکه در این مورد با دولت صحبت شده و خوشبختانه اخیرا نیز اقدامات خوبی هم انجام شده است، اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بهمن ماه تعدادی از واگن‌های مترو را در اختیار شهرداری تهران قرار دهیم تا گره‌هایش حل شود.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

این محصول چینی در راه ایران + جزئیات 2