یک‌شنبه 15 مهر 1403

بارش باران در زنجان تا اواخر هفته ادامه خواهد داشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بارش باران در زنجان تا اواخر هفته ادامه خواهد داشت

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بارش باران تا روز پنجشنبه /17 مهر ماه جاری / در سطح این استان تداوم خواهد داشت.

حسین سلطانی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه بارش باران توام با رعد و برق از بعدازظهر امروز مجدد در زنجان آغاز خواهد شد، افزود: شدت بارندگی ها از فردا تا روز پنجشنبه، نسبت به امروز کمتر خواهد بود.

وی اظهار داشت: شب گذشته نقاط مختلف استان زنجان با بارش باران و رعد و برق شدید همراه بود و میزان بارندگی در شهر صائین قلعه از توابع شهرستان ابهر و شهر زنجان مرکز این استان به ترتیب به 15 و 3 میلیمتر رسید.

سلطانی تصریح کرد: دمای فعلی شهر زنجان 11 درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر نکرده است و طی 24 ساعت گذشته نیز دندی از توابع شهرستان ماهنشان با 7 درجه سانتیگراد و زرین رود از توابع شهرستان خدابنده با 27 درجه سانتیگراد به ترتیب خنکترین و گرمترین نقطه این استان به ثبت رسیدند.

وی افزود: میزان دما از امروز / دوشنبه / با کاهش مواجه خواهد شد و هوای سرد تا پایان هفته در نقاط مختلف این استان مستقر خواهد بود و پیش بینی می شود در برخی نقاط حداقل میزان دما به صفر درجه سانتیگراد نیز برسد و از اواسط هفته آینده نیز دما روند افزایش خواهد گرفت.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*