پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

بارندگی در برخی از استان‌های کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بارندگی در برخی از استان‌های کشور

سازمان هواشناسی کشور با توجه به فعالیت سامانه بارشی طی روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده هشدار هواشناسی سطح زرد را صادر کرد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، وزش باد شدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه را طی روزهای شنبه تا دوشنبه خبر داد.

بر اساس این هشدار، طی روز شنبه (11 فروردین) نیمه شمالی اردبیل، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، شمال شرق آذربایجان شرقی، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات استان فارس بارندگی و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

هوای امروز تهران صاف و در بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد بود‌.

در این شرایط احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

توصیه می‌شود در این شرایط احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی