دوشنبه 16 مهر 1403

بار اصلی جهاد تبیین بر دوش اهالی هنر انقلاب است / نمایش خیابانی مسئله‌محور و گره‌گشاست

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بار اصلی جهاد تبیین بر دوش اهالی هنر انقلاب است / نمایش خیابانی مسئله‌محور و گره‌گشاست

مریم اکبری گفت: بار اصلی جهاد تبیین بر دوش اهالی هنر انقلاب است، بنابراین در گام دوم نظام باید عرصه فعالیت این هنرمندان بیش از گذشته فراهم شود تا رسالت اصلی هنر در جامعه به انجام برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم اکبری هنرمند تئاتر البرزی به مناسبت هفته هنر انقلابی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: عدالت مهمترین مولفه نظام جمهوری اسلامی در بین ملل مختلف بوده است و از همان آغازین سال های حرکت به سمت انقلاب بر این اساس بنا شد.

وی ادامه داد: هنر انقلاب نیز همین مسیر را دنبال می کند، هرچند که در این مسیر گاهی به سمت شعارگویی حرکت می کنیم اما واقعیت آن است که اگر بخواهیم ریشه ای هنر انقلاب را تعریف کنیم سر منشا آن الگو قرار دادن عدالت است. اکبری افزود: لزوم نگارش و تولید آثار روایی مستند نیز باید در آثار انقلابی مورد توجه قرار گیرد و به گونه ای برای جوانان تبیین شود که تصویری روشن از آن دوران نمایش داده شود. این هنرمند با بیان اینکه نمایش دفاع مقدس یک راه موثر در جهت جهاد تبیین است، تصریح کرد: باید از ظرفیت بی بدیل زبان هنر برای جهاد تبیین استفاده کرد و تئاتر جزو هنرهایی است که با مخاطب گره خورده و بهترین هنر برای این مهم است. اکبری بیان کرد: هنرمندان تئاتر البرز در کشور شهره هستند اما در استان در سایه کم توجهی مسئولین آثارشان با اقبال مواجه نشده و برای عرضه هنر خود به شهرهای بزرگ و پایتخت مراجعه می کنند. وی ادامه داد: تئاتر انقلابی فقط مختص مناسبت های خاص نیست و باید در طول سال از این ظرفیت استفاده شود زیرا زبان دستاوردها و واقعیت های انقلاب و قهرمانان جنگ و دفاع مقدس است. این هنرمند افزود: در دوران 8 سال دفاع مقدس نیز تئاتر در خط عملیات برای رزمندگان اجرا می شد و به شدت مورد استقبال قرار می گرفت و ما تجربه اجرای تئاتر خیابانی دفاع مقدس را در نقاط پررفت و آمد شهر داشتیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. اکبری با بیان اینکه استقبال بی نظیر از تئاترهای خیابانی نشان دهنده مخاطب پسند بودن این آثار است، گفت: باید برای فرهنگ و هنر مانند سایر بخش ها هزینه شود زیرا اگر خوراک فرهنگی جامعه با آثار فاخر تامین شود در مقابل آسیب های اجتماعی کاهش می یابد. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: بار اصلی جهاد تبیین بر دوش اهالی هنر انقلاب است، بنابراین در گام دوم نظام باید عرصه فعالیت این هنرمندان بیش از گذشته فراهم شود تا رسالت اصلی هنر در جامعه به انجام برسد.

انتهای پیام /