یک‌شنبه 22 مهر 1403

بازار البرز از مواد ضدعفونی اشباع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازار البرز از مواد ضدعفونی اشباع شد

کرج - ایرنا - مدیر اداره تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که با تلاش تولید کنندگان در بخش های مختلف، اکنون بازار استان از مواد ضد عفونی اشباع شده است.

دکتر محمد رشیدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، خوشبختانه در تولید و توزیع مواد ضد عفونی کننده در استان مشکلی نداریم و در همه ی داروخانه های استان روزانه بیش از سه هزار عدد ماسک سه لایه توزیع می شود.

وی در خصوصی تولید مواد ضد عفونی کننده در استان گفت: مواد ضد عفونی کننده در استان به حد اشباع رسیده و در همه داروخانه ها به وفور یافت می شود. رشیدی بیان داشت: در زمان حاضر حدود 10 شرکت صنعتی تولید کننده ماسک سه لأیه، 4 شرکت تولید کننده ماسک N95 و حدود 30 شرکت نیمه صنعتی داریم که برای مصارف عمومی تولید ماسک را انجام می دهند و با استاندارد های لازم و نظارت های معاونت غذا و دارو و اداره تعزیرات در حال فعالیت می باشند. وی تصریح کرد: شرکت های نیمه صنعتی که در قالب گروه های خانگی و جهادی تولید ماسک را انجام می دهند در سامانه غذا و دارو ثبت شده اند و استاندارد های لازم را دریافت کرده و ماسک مرغوب و با کیفیت تولید می کنند مدیر اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه اظهار داشت: خوشبختانه ما جزو استان هایی بودیم که تجهیزات حفاظت فردی را برای پرسنل بهداشت و درمان تحت هر شرایطی فراهم کردیم و به سبب همین اقدامات، فوت کارکنان عرصه سلامت نداشتیم. دکتر رشیدی تصریح کرد: از همان روز های نخست شیوع کرونا انبار استراتژیکی دانشگاه ایجاد و توزیع تمام اقلام با نظارت بالا انجام شد و هم اکنون نیز میزان خوبی ذخایر در أنبار ها موجود است

وی خاطر نشان کرد: ما توانستیم علاوه بر تدارک نیاز البرز برای هشت استان دیگر نیز اقلام حفاظت فردی ارسال کنیم.

رشیدی عنوان کرد: شرکت های تجهیزات پزشکی در استان البرز بسیار توانمند بوده و با استقرار دستگاه های پیشرفته در حال برنامه ریزی هستند تا پس از رفع نیاز کشور صادرات ماسک و اقلام حفاظت فردی را به سایر کشور ها انجام دهند.

اکنون استان البرز تامین کننده ماسک و مواد ضدعفونی کننده مناطق دیگر کشور است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*