چهارشنبه 18 مهر 1403

بازار خراسان شمالی از ماسک اشباع می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازار خراسان شمالی از ماسک اشباع می‌شود

بجنورد - ایرنا - رییس کمیسیون اقلام بهداشتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خراسان شمالی گفت: اگر چه از 10 روز پیش شاهد کمبود ماسک در استان هستیم اما تا 2 روز آینده بازار استان از این کالای بهداشتی اشباع می‌شود.

امین کلاته روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بروز برخی مشکلات مقطعی در مسیر تولید و کاهش تولید و عرضه ماسک در خراسان شمالی موجب شده تا دسترسی شهروندان به این کالا با سختی هایی مواجه شود.

وی با اشاره به کاهش ظرفیت تولید یکی از کارگاه های تولید ماسک در خراسان شمالی، افزود: یکی دیگر از کارخانه ها در زمینه تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شده و دستگاه تولید ماسک کارخانه دیگری نیز دچار نقص شده است و همین عوامل موجب کاهش تولید ماسک و به تبع آن کاهش این کالا در بازار خراسان شمالی شده است.

وی اظهار داشت: از امروز اقداماتی ضربتی برای افزایش تولید و تامین بازار ماسک آغاز شده است و تا 2 روز آینده بازار دوباره به حالت اشباع می رسد.

رییس کمیسیون اقلام بهداشتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خراسان شمالی افزود: 200 هزار عدد ماسک نیز که در کارگاه های استان تولید شده و در انبارها مانده بود، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ضدعفونی شده و وارد بازار استان می شود.

کلاته افزود: با توجه به دستور ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از امروز باید هیچ شهروندی بدون ماسک از خانه خارج نشود و به همین دلیل برای مدیریت بازار و کاهش التهاب ماسک با قیمت 11 هزار ریال برای مصرف کننده و 14 هزار ریال برای دستگاه ها آماده توزیع شده است که از امروز مقدمات توزیع 40 هزار ماسک در داروخانه ها و مراکز فروش لوازم بهداشتی و فروشگاه های بزرگ فراهم می شود.

وی افزود: ماسک هایی نیز که با عنوان خارجی در داروخانه ها توزیع می شود نباید با بهایی بالاتر از 35 هزار ریال فروخته شود و فروش آن با قیمت بیشتر تخلف محسوب می شود.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چند روز اخیر تا وضعیت هشدار کرونا نیز پیش رفته است.

بنا بر اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، میزان شیوع ویروس کرونا در این استان در مقایسه با 2 هفته گذشته رو به افزایش است و شهرستان های فاروج، شیروان، بجنورد و جاجرم در حالت نارنجی، شهرستان های اسفراین، گرمه و راز و جرگلان در حالت زرد قرار دارند و تنها شهرستان مانه و سملقان در وضعیت سفید است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*