یک‌شنبه 8 مهر 1403

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌های چین

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌های چین

اظهارت حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از شهادت سیدحسن نصر الله دبیرکل حزب‌الله لبنان بازتاب خبری در رسانه‌های چینی زبان داشت.

به گزارش مشرق، نشریه شینهوا در بازتاب پیام معظم له از تیتر «رهبر ایران: همه نیروهای مقاومت در منطقه از حزب الله حمایت می کنند.» استفاده کرد.

این رسانه چینی به نقل از رهبر معظم انقلاب، افزود: «باند ترور حاکم بر رژیم صهیونیست از جنگ جنایتکارانه‌ی یک ساله‌ی خود در غزه درس نگرفتند و نتوانستند بفهمند که کشتار دستجمعی زنان و کودکان و مردم غیر نظامی نمی تواند در ساخت مستحکم سازمان مقاومت اثر بگذارد و آن را از پا بیندازد. اکنون همان سیاست حماقت‌آمیز را در لبنان می‌آزمایند. جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ی مهمی وارد کنند. همه‌ی نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است.»

نشریه گلوبال تایمز چین هم عنوان کرد که رهبر معظم انقلاب ایران تاکید کرده است که لبنان، اسرائیل را «از عمل خود پشیمان خواهد کرد».

این رسانه چینی هم به نقل از گزارش‌های مختلف از معظم له، افزود: «صهیونیست‌ها کوچک‌تر از آن هستند که به حزب‌الله لبنان صدمه مهمی وارد کنند.»

نشریه پیپر شانگهای هم به بازتاب پیام رهبر معظم انقلاب ایران پرداخت و نوشت: رهبر ایران به اسرائیل نسبت به انتقام پس از کشته شدن رهبر حزب الله هشدار داد.

این نشریه به نقل از تلویزیون ملی چین، افزود: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران روز گذشته با صدور بیانیه‌ای، اقدامات اسرائیل را «عملی جنایت‌آمیز» خواند و گفت: «قتل عام مردم بی‌دفاع لبنان توسط اسرائیل بار دیگر کوته‌اندیشی و حماقت رهبران آن را ثابت می‌کند. وی همچنین هشدار داد که اقدامات اسرائیل «قطعا به انتقام خواهد انجامید.»

درهمین پیوند، بسیاری از خبرگزاری‌ها و نشریه دیگر چین از جمله چاینا دیلی و گوانچا به بازتاب پیام مهمی رهبر معظم انقلاب پرداخنند.

به گزارش مشرق، حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی در بیروت به شهادت رسیده است.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم و بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود 30 سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

این بیانیه افزود: نصرالله در سال 1992 جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال 2000 و سپس سال 2006 و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

حزب‌الله در ادامه این شهادت را به امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دام ظله و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت.

منبع: ایرنا
بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌های چین 2
بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌های چین 3
بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌های چین 4