شنبه 31 شهریور 1403

بازدید مهمانان وحدت اسلامی از پل طبیعت و برج میلاد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بازدید مهمانان وحدت اسلامی از پل طبیعت و برج میلاد

مهمانان سی‌و‌هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد و برج میلاد بازدید کردند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اعضای سی‌و‌هشتمین دوره کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور در برج میلاد تهران و دیدار با شهردار تهران از بخش‌های مختلف برج و همچنین سرزمین تمدن‌ها بازدید کردند.

این نشست با حضور علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران و اعضای کنفرانس وحدت اسلامی برگزار شد. در آغاز نشست، زاکانی ضمن تبریک هفته وحدت به مقاومت تاریخی مردم فلسطین اشاره کرده و گفت: غزه امروز فخر اسلام است و آنچه در این منطقه می‌گذرد، آزمونی بزرگ برای همه ماست. مردم فلسطین نماد اصیل مقاومت اسلامی هستند که با پایداری خود، توجه جهانیان را به اسلام و ملت فلسطین جلب کرده‌اند.

وی افزود: مردم فلسطین با وجود جنایات صهیونیست‌ها و شهادت هزاران فلسطینی، از موضع حق خود کوتاه نیامده‌اند و این مقاومت، اراده آنان را تضعیف نکرده است. از همین رو، معتقدم که امروز مردم فلسطین الگوی آزادی‌خواهی و مقاومت در جهان هستند.

زاکانی در بخش دیگری از سخنانش به تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان غربی اشاره کرد و گفت: مستضعفان جهان، حتی در غرب، پشتیبان مقاومت مردم فلسطین هستند. اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا نشان‌دهنده شکل‌گیری هسته‌های روشنگری در غرب است.

کنفرانس وحدت اسلامی با حضور علمای اسلام برگزار می‌شود

به گزارش تسنیم، سید محمدحسین حجازی؛ مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد نیز در حاشیه بازدید مهمانان کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، شامل آسمان‌نمای گنبد مینا، پل طبیعت و بوستان آب و آتش ضمن خوشامدگویی به مهمانان گفت: با وجود تأکیدات قرآن و پیامبر اسلام بر حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه، امروز متأسفانه تفرقه میان مسلمانان یکی از دردهای بزرگ جهان اسلام است. این در حالی است که مشترکات فراوانی مانند کتاب الهی، پیامبر عظیم‌الشان و قبله واحد می‌تواند پیوند عمیق و معنوی میان ما ایجاد کند و قدرتی بی‌نظیر برای مسلمانان به ارمغان آورد.

وی افزود: متأسفانه پراکندگی و ناسازگاری میان کشورهای اسلامی باعث افزایش رنج و درد در میان مسلمانان شده و دشمنان اسلام را جسورتر کرده است. تنها راه برون‌رفت از این وضعیت، وحدت و همدلی میان مسلمانان است.