دوشنبه 7 آبان 1403

بازگشت 37 واحد صنعتی راکد در قم به چرخه تولید

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بازگشت 37 واحد صنعتی راکد در قم به چرخه تولید

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم گفت: سال گذشته 37 واحد صنعتی راکد و غیر فعال در زمینه تولید صنایع نساجی و، غذایی و فلزی با اشتغال 541 نفر و سرمایه ثابت 3274 میلیارد ریال فعال شده و به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر ابدالی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردااظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بلافاصله پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری و شعار سال جاری مبنی بر «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»؛ کارگروهی متشکل از مدیران و کارشناسان حوزه های تخصصی در راستای بررسی و پایش وضعیت واحدهای صنعتی و معدنی استان از منظر نوآوری، تحقیق و توسعه و دانش بنیان شدن، ایجاد نمود.

رییس سازمان صمت قم ادامه داد: عملکرد سازمان در سه بعد سازمانی، استانی و وزارتی رخ داد از جمله اقدامات سازمانی تشکیل کارگروه تولید دانش بنیان و انتخاب کارشناسان صاحب‌نظر از واحدهای تخصصی سازمان بعنوان اعضای کارگروه و صدور ابلاغ عضویت بود. وی بیان داشت: همچنین تشکیل جلسه بررسی وضعیت شرکت های دانش بنیان در استان با حضور دکتر اخوان رئیس پارک علم و فناوری استان و همکاران ایشان در خصوص برگزاری جلسات مستمر با شرکت های دانش بنیان استان جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات موجود که بسیار راهگشا خواهد بود. ابدالی افزود: جلسه هم اندیشی تولید دانش بنیان با کارشناسان معاونت صنعتی و معدنی سازمان و دکتر باباخان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز، جلسه بررسی مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان دارای مجوز از سازمان صمت قم با حضور مدیران عامل شرکت های دانش بنیان که منجر به احصای مشکلات موجود در واحدهای مذکور گردید و لیست مسائل به وزارت متبوع و اداره کل بازرسی استان و سایر ارگانهای ذیربط از دیگر اقدامات سازمان صمت در سه ماه نخست سال جاری بود. ابدالی تصریح کرد: تشکیل جلسه هم اندیشی سازمان صمت و دانشگاه آزاد قم با موضوع ایجاد ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت در راستای تحقق شعار سال، تبیین قانون جهش تولید دانش بنیان در شورای معاونین سازمان و تعیین واحدهای مسئول در خصوص بندها و مصوبات قانون مذکور، مکاتبه با اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و شرکت شهرکهای صنعتی استان در خصوص ارسال برنامه های عملیاتی و اجرایی تولید دانش بنیان از دیگر اقدامات سازمانی بود که انجام شد. وی گفت: از جمله اقدامات استانی نیز عضویت و حضور در اولین کارگروه تولید دانش بنیان استانداری قم با حضور استاندار محترم و معاونین وی در راستای ارائه برنامه های عملیاتی تولید دانش بنیان و بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی استان، برگزاری جلسه کارگروه حمایت از شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان با حضور آقای طالبی بازرس کل استان و تعدادی از سر بازرسین و دکتر شیرمحمدی سرپرست محترم دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بود. وی گفت؛ برگزاری جلسه کارگروه حمایت از شرکت های دانش بنیان در بنیاد نخبگان استان با حضور کارشناسان و سر بازرسین اداره کل بازرسی استان در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان، برگزاری تور صنعتی رهیان پیشرفت ویژه دانشجویان دانشگاه صنعتی قم و حمایت از نوآوری های مرتبط با زنجیره ارزش فرش دستباف و شناسنامه دار شدن فرشهای دستباف ایران از جمله اقدامات سه ماه نخست سال جاری در راستای تحقق شعار سال بود. رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان افزود: سال گذشته نیز 37 واحد صنعتی راکد و غیر فعال در زمینه تولید صنایع نساجی و، غذایی و فلزی با اشتغال 541 نفر و سرمایه ثابت 3274 میلیارد ریال فعال شده و به چرخه تولید بازگشته است. انتهای پیام /