پنج‌شنبه 5 مهر 1403

باشگاه شهرخودرو مخالف میزبانی در ورزشگاه ثامن الائمه (ع) مشهد است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
باشگاه شهرخودرو مخالف میزبانی در ورزشگاه ثامن الائمه (ع) مشهد است

مشهد - ایرنا - سخنگوی باشگاه شهرخودرو گفت: مدیریت این باشگاه، کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال شهرخودرو به دلایل فنی با انتقال مکان بازی‌های این تیم به ورزشگاه ثامن الائمه (ع) مشهد مخالف هستند.

جواد طاری بخش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای میزبان بازیها قبل از شروع لیگ برتر، ورزشگاه امام رضا (ع) را به عنوان ورزشگاه میزبان به فدراسیون فوتبال و همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا، ای. اف. سی، معرفی کردیم و از طرف دیگر برای تغییر ورزشگاه میزبان باید ابتدا مجوزهای لازم صادر شود.

وی ادامه داد: بر این اساس قبل از شروع لیگ برتر هماهنگی های لازم را برای میزبانی ورزشگاه امام رضا (ع) با اداره کل ورزش و جوانان و دیگر نهادهای ذیربط در استان خراسان رضوی انجام دادیم و در ادامه با تربیت بدنی آستان قدس رضوی قرار داد منعقد نمودیم.

سخنگوی باشگاه شهرخودرو گفت: از آنجایی که کیفیت زمین تمرین ورزشگاه امام رضا (ع) به کیفیت چمن زمین اصلی بازی نزدیکتر است، مطابق درخواست کادر فنی این قرارداد با هزینه مالک باشگاه، فرهاد حمیداوی تامین و پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه باشگاه شهرخودرو هیچ قصدی برای میزبانی از تیم ها در ورزشگاه ثامن الائمه (ع) ندارد افزود: با توجه به اینکه در شرایط فعلی و محدودیت‌های ناشی از کرونا تماشاگری برای تماشای بازی به ورزشگاه امام رضا (ع) نخواهد آمد، لذا مشکلی از نظر حضور جمعیت و تجمع وجود نخواهد داشت.

طاری بخش ادامه داد: انتخاب ورزشگاه ثامن الائمه (ع) و تغییر مکان بازی ها به درخواست شورای تامین نیز به دلیل ازدحام جمعیت در برخی مسابقات از جمله بازی با دو تیم استقلال و پرسپولیس بود که با وجود منع ورود تماشاگر به ورزشگاه‌ها دیگر مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی به تبادل نظر باشگاه با شورای تامین استان از طریق اداره کل ورزش و جوانان اشاره و بیان کرد: با توجه به صحبت‌هایی که با فرزاد فتاحی، مدیر کل ورزش و جوانان داشتیم، موضوع انتقال بازی به ورزشگاه ثامن الائمه (ع) منتفی است و بازی‌های بعدی ما در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

سخنگوی باشگاه شهرخودرو یکی از موارد موفقیت تیم شهر خودرو را ورزشگاه مناسب دانست و گفت: در حال حاضر هر چند ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) در حال بازسازی و ترمیم است اما از نظر فنی نتوانسته نظر کادر فنی ما را جلب کند و ما مترصد هستیم که 100 درصد بازی ها ما در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار شود.

وی افزود: از طرفی با توجه به اینکه ای. اف. سی برای میزبانی بازیها، ورزشگاه امام رضا (ع) را تایید کرده است لذا تغییر ورزشگاه میزبان و تامین نظر مجدد ای. اف. سی مشکل و زمانبر خواهد بود و این تغییر نیز ممکن است برای مجوز حرفه ای باشگاه شهرخودرو اشکالاتی ایجاد کند.

طاری بخش ادامه داد: دامن زدن به این موضوعات فقط باعث می‌شود تمرکز کادر فنی و باشگاه شهرخودرو به هم بخورد و از طرف دیگر هواداران نیز نگران شوند.

پیشتر با توجه به اتمام تعمیرات ورزشگاه ثامن الائمه (ع) مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفته بود مطابق مصوبات شورای تامین استان دیدارهای تیم فوتبال شهرخودرو با تیمهای میهمان از این پس در ورزشگاه ثامن الائمه (ع) مشهد برگزار می شود.

ورزشگاه امام رضا (ع) متعلق به آستان قدس رضوی با دسترسی مناسب، در بافت شهری و حاشیه بولوار فردوسی مشهد واقع است اما ورزشگاه ثامن الائمه (ع) در جاده شاندیز در اطراف مشهد واقع شده و با نزدیکترین بافت واقع در محدوده شهری کلانشهر مشهد 10 کیلومتر فاصله دارد.

*س_برچسب‌ها_س*