شنبه 7 مهر 1403

باغ نظری همدان میعادگاه صنایع‌دستی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
باغ نظری همدان میعادگاه صنایع‌دستی

همدان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با بیان اینکه به منظور حمایت از هنرمندان استان، جمعه بازار صنایع‌دستی در باغ نظری هر جمعه تا پایان شهریور برگزار می‌شود ابراز امیدواری کرد: این طرح مورد استقبال مردم قرار گیرد.

علی مالمیر روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته هنرجویان صنایع دستی استان در رشته های نقاشی روی سفال، سراجی، مرواربافی، سفال چرخی، نقاشی روی شیشه و گلیم بافی در 19 نقطه از استان همدان آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه این آموزش ها برای 6 هزار و 560 نفر برگزار شد اضافه کرد: تعداد شاغلان آموزش دیده صنایع دستی در سال 98 حدود 43 هزار نفر است.

مالمیر گفت: 38 هزار نفر در رشته های مختلف صنایع دستی سال گذشته آموزش دیدند که این تعداد نسبت به سال 97 با رشد 14 درصدی مواجه بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان خاطرنشان کرد: بسته بندی صنایع دستی یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی بر لزوم عنصر خلاقیت در صنایع‌دستی تاکید کرد و گفت: هنرمندان این حوزه می‌توانند با خلاقیت در راستای توسعه اقتصاد و اشتغال گام بردارند که این امر مستلزم پاسخگویی به نیازهای روز جامعه است.

مالمیر با اشاره به اینکه افرادی که اقدام به برندسازی برای خود می‌کنند دارای ارزش‌آفرینی می‌شوند خاطرنشان کرد: کارآیی و اثرگذاری این حوزه را می‌توان در رشد اقتصادی شهر، افزایش سرانه درآمد شهروندان و افزایش سرمایه‌گذاری برای توسعه‌های آتی در شهرلالجین مشاهده کرد.

مالمیر به اتفاقات اخیر در دامنه الوند نیز اشاره کرده و گفت: زخمی شدن الوند را نمی پذیریم و مجوزی برای تعریض در دامنه الوند از میراث فرهنگی گرفته نشده است.

وی برنامه هفته فرهنگی در تهران و برپایی تور با حضور فعالان گردشگری کشوری را از برنامه های آتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اعلام کرد.

تعداد کارگاه‌های صنایع دستی همدان 22 هزار و 401 مورد است و تاکنون 21 مورد از رشته‌های صنایع دستی استان ثبت ملی شده اند.

*س_برچسب‌ها_س*