شنبه 22 اردیبهشت 1403

بالابردن ریسک قاچاق از سال بعد / حمایت از سرمایه گذاری سالم ضروری است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بالابردن ریسک قاچاق از سال بعد / حمایت از سرمایه گذاری سالم ضروری است

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به ضرورت حمایت از سرمایه گذاری سالم در کشور گفت: سال آتی باید سالی باشد که ریسک قاچا بالا برود تا قاچاقچی احساس امنیت نداشته باشد.

سردار احمدرضا رادان صبح امروز در همایش سراسری پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: حتماً باید حامی خوب و مطمئنی برای سرمایه گذاران سالم در کشور باشیم.

وی ادامه داد: این افرادی که هزینه می‌کنند تا چرخ اقتصادی کشور در این شرایط به طور سالم به گردش در بیاید باید مورد حمایت پلیس قرار بگیرند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: باید مشکلات این افراد مرتفع شده و به آن‌ها سرویس داده شود و کارشان راه بیافتد و مشکلات و مسائل شأن احصا شود و به حد مقدور و در حوزه اختیارمان در سازمان‌های دیگر مطالبه گری کنیم.

سردار رادان گفت: ما وظیفه داریم از این افراد حمایت کنیم و نگذاریم این‌ها در بروکراسی اداری و پیچ و خم سازمان‌های مختلف گرفتار شده و خسته شوند.

وی افزود: این موضوع حتماً باید یکی از برنامه‌های مدون و اجرایی ما در سال آتی باشد و جلسات منظمی با این افراد برگزار شود.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: این موضوع کمی نیست که یک سرمایه گذار برای چندین هزار نفر شغل ایجاد کرده و به آن‌ها حقوق و دستمزد می‌دهد و چرخ اقتصادی کشور را می‌چرخاند. اگر این فرد مورد حمایت قرار نگیرد دلش خوش نمی‌شود.

وی ادامه داد: در کنار این حمایت‌ها اگر چنین افرادی خدای نکرده تصمیم گرفتند تا از برخی از منافذ استفاده کرده و سو رفتاری داشته باشند باید مانع آن‌ها شویم.

سردار رادان گفت: تلاش اول شما هم باید پیشگیری باشد و در گام دوم باید به سراغ کشف و مقابله با جرایم این حوزه برویم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در سال آتی براساس این هدفی که گذاشتید باید سال بالا بردن ریسک برای قاچاقچیان باشد یعنی قاچاقچی احساس کند که ریسک قاچاق کردن برایش بالا است و باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که در قاچاق خودمان را مشغول قاچاق‌های جزئی نکنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری