پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بانوی ایلامی هزینه تحصیل دانش آموزان محروم هلیلان را تقبل کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بانوی ایلامی هزینه تحصیل دانش آموزان محروم هلیلان را تقبل کرد

ایلام - ایرنا - بانوی خیر ایلامی مقیم تهران هزینه تحصیل دانش آموزان منطقه محروم گلدره هلیلان و مدرسه گل گل آبدانان را تقبل کرد.

مهین عباسی دانش آموخته دکترای روابط بین الملل، متولد شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام است و علاوه بر کمک به مناطق محروم استان، سرپرستی معنوی خواهر و برادرهای زینب، دختر 11 ساله هلیلانی که چندی پیش خودکشی کرد را بر عهده گرفته است.

این بانوی ایلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از کمک 10 میلیون ریالی جامعه ایلامیان مقیم مرکز (جام) برای خرید کتاب دانش آموزان مدرسه ای در هلیلان خبر داد و گفت: بیش از 30 میلیون ریال نیز برای تجهیز سرویس بهداشتی مدرسه ای در گل گل هزینه شده است.

عباسی با اشاره به اینکه وسایل گرمایشی برقی در کلاس های مورد نظر، جایگزین وسایل نفتی می شود، اظهار داشت: در آینده نزدیک گلکاری فضای مدارس مناطق محروم و تجهیز و تکمیل اتاق دانش آموزان در روستاهای هدف از برنامه های جام بانوان و جامعه ایلامیان مقیم مرکز خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، دغدغه اصلی این تشکل مردم نهاد، تکمیل خانه خواهر و برادرهای کوچک زینب دختر 11 ساله هلیلانی است و در تماس تلفنی با رییس بهزیستی چرداول قول همکاری در حد توان برای تکمیل خانه از طرف جام داده شده است.

وی تاکید کرد: برای رفع مشکلات موجود نیازمند همکاری همه خیرین هستیم که انتظار می رود در این مورد جام بانوانی را که به نمایندگی از تشکل مردم نهاد، فعالیت های جهادی را آغاز کرده اند یاری کنند.

عباسی با اشاره به اینکه جام، تشکل مردم نهادی است که با محوریت محرومیت زدایی از استان ایلام فعالیت می کند، تاکید کرد: این تشکل مردم نهاد برنامه های مدونی برای رفع محرومیت زدایی در استان در دست اقدام دارد که در صورت همکاری خیرین، به یقین چهره محرومیت از مناطق محروم این دیار برداشته می شود.

وی ادامه داد: جامعه ایلامیان مرکز در نظر دارد برای جلوگیری از رشد آسیب های اجتماعی در منطقه و مبارزه با معضل مواد مخدر با استفاده از دانش و توانمندی مدرسان و فعالان اجتماعی ماهانه کارگاه های آسیب شناسی اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد را در برنامه کاری خود بگنجاند.

همچنین این بانوی ایلامی عضو تشکل مردم نهاد جام بانوان 30 میلیون ریال را بصورت نقدی برای رفع مشکلات آموزشی و بهداشتی مدارس دبستان های سلمان فارسی گل گل بالا و نیز بلال روستای گل گل پایین شهرستان آبدانان اهدا و نسبت به تهیه وسایل ورزشی، کتب غیردرسی، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی برای مدارس مذکور قول مساعد داد.

*س_برچسب‌ها_س*