چهارشنبه 18 مهر 1403

بانک استاندارد چارتر در ایران آغاز به کار کرد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
بانک استاندارد چارتر در ایران آغاز به کار کرد

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

18 مهر 1364؛ ویژگی‌های لایحه جدید قانون کار

در لایحه جدید قانون کار که هم‌اکنون در کمیسیون‌های مربوطه مجلس شورای اسلامی مورد رسیدگی قرار دارد، منافع مادی و امور رفاهی کارگران تامین گردیده و در این قانون از احکام ثانویه به ندرت استفاده می شود و کلا بر مبنای احکام اولیه تدارک دیده شده است.

برادر سلامتی معاون فرهنگی و امور مجلس وزارت کار و امور اجتماعی با اشاره به اینکه پشتوانه اجرایی و عملی لایحه جدید کار، امکانات عمومی دولت از قبیل آب، برق، تلفن، گاز، راه و امثال آن می‌باشد، اضافه کرد: در این قانون ساعات کار به خصوص در رابطه با کار کارگران در معادن تعدیل شده و درخصوص ماده 33 قانون کار مربوط به اخراج کارگران که از دوره طاغوت باقی مانده، تغییرات کلی پدید آمده و پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از اخراج کارگران به وسیله کارفرما‌ها به بهانه‌های واهی به عمل آمده است.

همچنین در قانون جدید، میزان دستمزد کارگران هر ساله بر مبنای سطح هزینه‌های مختلف کارگر مشخص می شود و در امر بازنشستگی و مرخصی‌ها نیز تغییرات عمده‌ای به نفع کارگران داده شده است.

18 مهر 1374؛ ممنوعیت ورود نوشابه، سیگار و اسباب‌بازی

قانون ممنوعیت ورود برخی از کالاهای غیرضرور برای اجرا ازسوی دولت به وزارت بازرگانی ابلاغ شد.

این قانون 22 شهریورماه گذشته در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و 29 شهریور به تایید شورای نگهبان رسید.

ماده واحده: از تاریخ تصویب این قانون ورود نوشابه‌های خارجی (ماءالشعیر، انواع کولا، نوشابه‌های گازدار، آب‌میوه)، اسباب‌بازی، سیگارهای وارداتی، شکلات، انواع آدامس و سایر شیرینی‌جات ممنوع است و واردکنندگان مشمول قانون مجازات مرتکبین قاچاق مصوب 1312 و اصلاحات بعدی آن می‌شود.

18 مهر 1384؛ بانک استاندارد چارترد در ایران آغاز به کار می‌کند

مدیر منطقه‌ای بانک استاندارد چارتر گفت: در حال حاضر فقط به بررسی بازار مشغول هستیم، اما در ابتدا قصد داریم از فعالیت ریالی شروع کنیم؛ به طور مثال گشایش حساب به ریال، با دادن اعتبار به ریال داشته باشیم.

محمد صراف زاده، مدیر منطقه‌ای بانک استاندارد چارترد افزود: طبق برنامه از پیش تعیین شده، بانک ما قصد دارد در ایران فعالیت کند، بنابراین اگر بخواهیم وارد بازار ایران شویم، باید ابتدا فعالیت ما ریالی باشد.

وی افزود: بانک استاندارد چارترد فعالیت‌های متعددی دارد ازجمله در مقابل تعهدات سیستم بانکی ایران، اعتباراتی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد که به صورت تنظیم اعتبارات اسنادی، صدور ضمانت‌نامه‌ها فاینانس پروژه‌ها چه با تضمین دولت یا بدون تضمین دولت است.

وی ادامه داد: فعالیت عمده ما که در 4 سال گذشته به طور چشمگیری در آن موفق بوده ایم، اعطای اعتبار به شرکت‌هایی بود که درآمدهای صادراتی دارند و این موضوع در بخش‌های مختلف بوده ازجمله در بخش فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی، آلومینیوم و غیره.

صراف‌زاده اظهار کرد: حدود 7 پروژه نفتی در ایران را استاندارد چارترد فاینانس کرده که تعدادی به‌طور مستقیم و تعدادی غیرمستقیم بوده است.

18 مهر 1394؛ طرح واکنش سریع به رکود

به دنبال تغییر فاز رکود و کاهش رشد اقتصادی تحت‌تاثیر کاهش قیمت نفت و کاهش تقاضا، تیم اقتصادی دولت با طراحی بسته سیاستی کوتاه‌مدت، نسبت به رکود اقتصادی واکنش سریع نشان داد.

سیاستگذاران اقتصادی در این بسته سیاسی، راهکارهایی را برای بهبود غیرتورمی بخش حقیقی اقتصاد طراحی کرده اند تا مسیر حرکت تیم اقتصادی دولت تا قبل از اجرایی شدن لغو تحریم ها مشخص شود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید