یک‌شنبه 15 مهر 1403

بایدن دستورالعمل انتقال داده های شخصی بین آمریکا و اتحادیه اروپا را امضا کرد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
بایدن دستورالعمل انتقال داده های شخصی بین آمریکا و اتحادیه اروپا را امضا کرد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، ماه ها پس از دستیابی به توافق بر سر انتقال داده، کاخ سفید اقدامات رسمی را برای محافظت از انتقال داده ها بین آمریکا و اتحادیه اروپا انجام داده است. بایدن روز گذشته یک فرمان اجرایی را امضا کرد که به تلاش های دولت برای اجرای چارچوب حریم خصوصی داده اتحادیه اروپا و ایالات متحده کمک می کند. این رویکرد عمدتاً مستلزم آن است که سازمان‌های اطلاعاتی قبل از جستجوی داده‌ها، حریم خصوصی و آزادی‌های مدنی را در نظر بگیرند و تنها زمانی نظارت را انجام دهند که نگرانی‌های امنیت ملی وجود داشته باشد.

چارچوب حفظ حریم خصوصی داده ها پاسخی به دیوان عدالت اتحادیه اروپا که به لغو توافق قبلی این اتحادیه و آمریکا برای انتقال داده ها در جولای 2020 منجر شد، است. این چارچوب جدید که سپر حریم خصوصی (Privacy Shield) نام دارد، مکانیسمی برای انتقال داده معتبر تحت قانون اتحادیه اروپا است.

بین این توافق و توافق‌های مجری قانون با کشورهایی مانند استرالیا و انگلیس، ایالات متحده به سرعت رویکرد خود را برای به اشتراک‌گذاری داده‌های بین‌المللی تقویت می‌کند.

با دستور بایدن اقدامات امنیتی جدید برای فعالیت های جمع آوری داده از سوی سازمان های اطلاعاتی آمریکا اعمال خواهد شد و این سازمان ها ملزم هستند فعالیت های مناسب را در این زمینه انجام دهند و سیستم دو مرحله ای جبران خسارت را نیز ایجاد کنند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

جو بایدن

اتحادیه اروپا

ایالات متحده آمریکا

اطلاعات خصوصی کاربران حفظ حریم خصوصی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
بایدن دستورالعمل انتقال داده های شخصی بین آمریکا و اتحادیه اروپا را امضا کرد 2
بایدن دستورالعمل انتقال داده های شخصی بین آمریکا و اتحادیه اروپا را امضا کرد 3
بایدن دستورالعمل انتقال داده های شخصی بین آمریکا و اتحادیه اروپا را امضا کرد 4