جمعه 15 تیر 1403

بایدن محبوبیت ترامپ را بالا برد / هشدار نظرسنجی‌ها برای دموکرات‌ها

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
بایدن محبوبیت ترامپ را بالا برد / هشدار نظرسنجی‌ها برای دموکرات‌ها

اقتصادنیوز: شبکه تلویزیونی سی ان ان وابسته به دموکرات ها (حزب جو بایدن) روز سه شنبه به وقت محلی گزارش داد که بر اساس تازه ترین نظر سنجی این شبکه تلویزیونی، اکثر واجدان شرایط رای دادن در آمریکا بر این باور هستند که اگر بایدن نامزد نباشد دموکرات ها شانس بیشتری برای حفظ کاخ سفید دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بر اساس نظرسنجی جدید سی ان ان، سه چهارم رای دهندگان آمریکایی معتقدند که حزب دموکرات برای کسب دوباره ریاست جمهوری در سال 2024 با شخصی غیر از جو بایدن به عنوان نامزد اصلی شانس بهتری خواهد داشت.

سی ان ان بدون ارائه آمار، همچنین اعلام کرد: محبوبیت بایدن نیز پس از عملکرد ضعیف در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری به پایین ترین سطح خود رسیده است.

نظرسنجی سی ان ان همچنین نشان داد که 49 درصد از مردم آمریکا در سراسر کشور از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و 43 درصد از بایدن، حمایت می‌کند که نشان دهنده برتری 6 درصدی ترامپ بر بایدن است.

نظرسنجی سی ان ان همچنین نشان داد که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در فاصله کمی از ترامپ در یک رقابت فرضی قرار دارد: 47 درصد از رای‌دهندگان از ترامپ و 45 درصد از هریس حمایت می کنند، نتیجه‌ای که نشان می‌دهد در چنین سناریویی فرد برتر مشخصی وجود ندارد.

عملکرد قوی‌تر هریس در برابر ترامپ حداقل تا حدودی به حمایت گسترده‌تر زنان (50 درصد زنان آمریکایی از هریس در مقابل ترامپ حمایت می کنند درحالی که 44 درصد از زنان این کشور از بایدن در مقابل ترامپ حمایت می‌کنند) باز می گردد.

همچنین 43 درصد از افراد مستقل از هریس در مقابل 34 درصد از بایدن حمایت می کنند.

حمایت بایدن در میان رأی دهندگان دموکرات از 85 درصد در آوریل به 91 درصد رسیده است، در حالی که 93 درصد جمهوری خواهان از ترامپ حمایت می کنند.

ترامپ از برتری تقریبا 10 برابری در میان مستقل‌ها (44 درصد به 34 درصد در نظرسنجی جدید) برخوردار است، در حالی که سهم افراد مستقل که هیچ یک از نامزدها را انتخاب نمی‌کنند یا می‌گویند قصد ندارند رای بدهند از 15 درصد به 21 درصد رسیده است.

با این حال، اکثر دموکرات ها و رای دهندگان با گرایش دموکرات ثبت نام کرده اند، یعنی 56 درصد می گویند که این حزب با شخص دیگری غیر از بایدن شانس بهتری برای ریاست جمهوری دارد، در حالی که 43 درصد می گویند که حزب با او شانس بیشتری دارد.

پس از یک مناظره فاجعه بار جو بایدن رییس جمهور آمریکا و دونالد ترامپ، شورای سردبیران نشریه نیویورک تایمز از بایدن خواست از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 کناره گیری کند. عملکرد ضعیف بایدن، دموکرات‌های حامی وی را مضطرب کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در مقابل دوربین متزلزل به نظر می‌رسید و در مقاطعی به سختی می توانست جملات خود را به اتمام برساند. این عملکرد نگرانی‌ها را در مورد سن و آمادگی بایدن برای یک دوره جدید ریاست جمهوری تشدید کرد.

اندکی پس از مناظره، دموکرات‌های ارشد از جمله کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور، «آغاز آهسته» بایدن را تأیید کردند، اما بر «پایان قوی» او در این مناظره تأکید کردند، در حالی که دیگران به طور خصوصی پیشنهاد کردند که او باید کناره‌گیری کند.

شورای سردبیران نشریه نیویورک تایمز در اقدامی که فشار بیشتری بر کاخ سفید می‌افزاید، در مقاله‌ای در روز جمعه پیشنهاد داد که «بزرگ‌ترین خدمتی که [بایدن] اکنون می‌تواند به مردم آمریکا انجام دهد این است که کناره گیری خود را از انتخابات اعلام کند.»

در این مقاله آمده است: «رئیس‌جمهور پنجشنبه شب به عنوان یک خادم بزرگ مردم آمریکا ظاهر نشد. او به سختی برنامه خود را برای دور دوم توضیح داد. او به سختی به اقدامات تحریک آمیز [ترامپ] پاسخ داد. او نتوانست [ترامپ] را به خاطر دروغ‌هایش، شکست‌ها و نقشه‌های وحشتناکش پاسخگو کند. او بیش از یک بار برای پایان دادن به جمله هایش با مشکل مواجه شد.»

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: بایدن مردی نیست که چهار سال پیش بود. توماس ال فریدمن، نویسنده برجسته نیویورک تایمز، از "دوست" خود خواست که از انتخابات کناره گیری کند. او گفت: «جو بایدن، یک مرد خوب و یک رئیس جمهور خوب است اما دیگر برای انتخاب مجدد نباید اقدام کند.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا روز جمعه در پیامی در شبکه های اجتماعی از بایدن دفاع کرد. او گفت: "شب های بد مناظره اتفاق می افتد. اما این انتخابات هنوز یک انتخاب بین کسی است که تمام عمرش برای مردم عادی جنگیده است و کسی که فقط به فکر خودش است.»

بایدن در روز جمعه در ایالت کارولینای شمالی بسیار پرانرژی و منسجم تر ظاهر شد. او به عملکرد ضعیف خود در مناظره اذعان کرد. او گفت: «من مانند گذشته به راحتی راه نمی‌روم، مثل گذشته صحبت نمی‌کنم، مثل گذشته خوب مناظره نمی‌کنم. "اما آگاه هستم. من می دانم چگونه حقیقت را بگویم.»

نیویورک تایمز به اولین روزنامه آمریکایی تبدیل شد که از بایدن خواست از رقابت ریاست جمهوری خارج شود، اما سایر نشریات تاثیرگذار از جمله وال استریت ژورنال، فایننشال تایمز و آتلانتیک نظرات نویسندگان برجسته خود را منتشر کرده اند که خواستار کناره گیری بایدن شده اند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید