پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

بایکوت رسانه ای اربعین با هشتگ #حب_الحسین_یجمعنا شکسته شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بایکوت رسانه ای اربعین با هشتگ #حب_الحسین_یجمعنا شکسته شد

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: در ماجرای اربعین دشمن درصدد بایکوت اربعین بود اما اثر حضور به هنگام با روایت اربعین با هشتک #حب_الحسین_یجمعنا انحصار تبلیغاتی دشمن را شکست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دوره آموزشی و توانمندسازی رکن ویژه افسران جنگ نرم اظهار داشت: خوشحالم در این جلسه فاخر و در جمع فعالان فضای مجازی حضور دارم، امروز فضای مجازی زبان نسل جوانان است که بسیاری از اطلاعات را از این فضا کسب می‌کنند.

وی ضمن خدا قوت به فعالان رسانه‌ای، کنشکران شبکه‌های اجتماعی، مدرسان سواد رسانه‌ای و تولیدگران محتوا گفت: امروز فضای مجازی مثل قبل نیست و تنها با در دست داشتن گوشی نمی‌شود در این فضا فعالیت کرد بلکه در این فضا باید کارهای عملی انجام دهیم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: کارها و سخنانمان باید مبنای علمی‌داشته باشد، در معنای آیه چهار سوره ابراهیم تاکید بر این است که برای فعالیت اثر گذار باید زبان قوم را بفهمیم و امروز زبان برای جوانان فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه عناوین کلاس‌های دوره حاصل یک فکر دقیق بوده است و این عناوین جز مطالبات مقام معظم رهبری است، یادآور شد: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مهمترین مطالبه رهبری از مسئولین است و آمادگی و آموزش‌ها با اقناع افکار عمومی‌و پذیرش مردم از دیگر مطالبات است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به اینکه با راه اندازی شبکه ملی کسب و کار مجازی رونق بیشتر پیدا می‌کند، ابرازداشت: قوی شدن و اقتدار در فضای مجازی سیاستی کلان و یکی از اولویت‌هاست که غفلت از آن موجب عقب افتادگی می‌شود.

وی ادامه داد: باور و اجرای اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی، نگرش به داده به عنوان یک دارایی ارزشمند، تحقیق و توسعه در فضای مجازی، تعیین شاخص، تسهیل کسب و کار دانش بنیان و صادرات خدمات و محصوات فضای مجازی بومی‌باید در بحث فضای مجازی صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه مطالبه رهبری در مورد فضای مجازی را باید جدی بگیریم، گفت: مسئولین باید استقلال و عدم وابستگی در فضای مجازی را اجرایی کنند زیرا با اختلال اینستاگرام کسب و کارها دچار اخلال شد پس باید به عدم وابستگی برسیم.

وی با اشاره به اینکه باید حضور جریان ساز در فضای مجازی داشته باشیم و جریان‌های خوب را حفظ کنیم، تاکید کرد: ضرورت تشکیل جبهه واحد ضد امریکایی در فضای مجازی، تشکیل و تقویت هیات اندیشه ورز در فضای مجازی داشته باشید و تبلیغ معارف اسلامی‌در فضای مجازی انجام دهید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: در مقابل دشمن همه ابزارها را باید مهیا کنیم، دشمن از ابزار مجازی برای سلطه فرهنگی و تبلیغ استفاده می‌کند و ما هم باید از این ابزار استفاده کنیم و با الحاد و نفاق در فضای مجازی مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه برای ایجاد امنیت فضای مجازی اقدام کنید، عنوان کرد: رصد و مقابله هوشمندانه با اقدامات دشمن در فضای مجازی داشته باشید و همیشه دفاع نکنید و به دشمن هجمه وارد کنید. امام جمعه تبریز تاکید کرد: با یادآوری هفته وحدت را در فضای مجازی تقویت کنید، هر کس در جهت نقض وحدت قدم بردارد گناه کرده است.

وی با اشاره به اینکه مخاطب‌های واقعی را در فضای مجازی ایجاد و افزایش دهید، اظهار داشت: تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای ایرانی را افزایش دهید؛ جریان تحریم وقتی فرو می‌ریزد که جریان تحریف شکست بخورد یعنی اگر در جنگ روایتها پیروز شویم در باقی جنگ‌ها هم پیروز می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه حضور بسیجیان در فضای مجازی نباید منفعلانه باشد، گفت: در ماجرای اربعین دشمن درصدد بایکوت اربعین بود اما اثر حضور به هنگام با روایت اربعین با هشتگ #حب_الحسین_یجمعنا انحصار تبلیغاتی دشمن را شکست، این یعنی حرکت هوشمندانه و تشکیلاتی.

وی ادامه داد: یا در ماجرای #غیرتلی_تبریز غیرت تبریزی‌ها را در ایران نسبت به تعرض به دو بانوی محترم در ائل گلی نشان داد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در غائله قره باغ اگر جنگ سخت اثر گذار باشد این جنگ روایت‌ها مهیای اتفاقات دیگر می‌کنند پس باید روایت درست را در مجازی روایت کنیم تا اهداف دشمن خنثی شود.

وی در پایان تاکید کرد: فضای مجازی باید سالم باشد تا حب و بعض شخصی در آن به وجود نیاید و نباید با آبروی افراد بیگناه و آبروی اشخاص در مجازی بازی شود.

انتهای پیام /