پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

با حضور رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی؛ نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مسابقات جهانی 2022 برگزار شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
با حضور رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی؛ نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مسابقات جهانی 2022 برگزار شد

نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مسابقات جهانی 2022 ورزش دانشگاهی در محل فدراسیون برگزار شد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به منظور هماهنگی و بررسی تقویم رقابت‌های قهرمانی دانشجویان جهان 2022 فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی (فیزو) با حضور هادی بشیریان رئیس فدراسیون جلسه مدیران کل تربیت بدنی بخش‌های آموزش عالی در محل فدراسیون برگزار شد.

هادی بشیریان اظهار داشت: سیاست فدراسیون همانطور که قبلا اعلام شده هماهنگی و اعزام مسابقات یونیورسیادهای دانشگاهی است و اعزام‌های مسابقات جهانی و آسیایی به بخش‌های آموزش عالی و هیات‌های استانی واگذار می‌شود.

وی گفت: برای مشارکت هرچه بیشتر بخش‌ها و هیئت‌ها در برنامه‌های فدراسیون هر بخش و یا استانی که متقاضی و توانایی اعزام رشته‌ای را داشته باشد پس از بررسی‌های لازم به آنها واگذار خواهد شد و فدراسیون هم هماهنگی و پشتیبانی های لازم را انجام خواهداد.

رئیس فدراسیون دانشگاهی گفت: بعد از لغو شدن مسابقات یونیورسیاد چین تقویم طبق تقویم فدراسیون جهانی 9 رشته گلف به میزبانی کشور ایتالیا، جهت‌یابی به میزبانی کشور سوئیس، کانو به میزبانی کشور لهستان، سه‌گانه به میزبانی کشور برزیل، شطرنج به میزبانی کشور بلژیک، پنج‌گانه به میزبانی کشور آرژانتین، هندبال به میزبانی کشور کوزوو، بسکتبال سه نفره به میزبانی کشور ترکیه و راکبی که بعدا میزبان مشخص خواهد شد برگزار خواهد شد.

بشیریان ادامه داد: با توجه به شرایط روسیه که قرار بود مسابقات ورزش‌های رقابتی در این کشور برگزار شود میزبانی این رقابت‌ها به کشور ترکیه واگذار شد، که در رشته‌های (ووشو، کشتی آزاد و فرنگی، سامبو، موی‌تای، کاراته و بوکس) برگزار خواهند شد که در این خصوص دانشگاه‌ها محور اصلی هستند.

در ادامه حاضران در جلسه پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کردند و مقرر شد تا مدیران کل تربیت بدنی بخش‌ها و روسای هیئات ضمن بررسی تقویم چنانچه آمادگی اعزام رشته‌ای را دارند را به فدراسیون اعلام کنند تا هماهنگی‌های لازم با فدراسیون بین‌المللی ورزش دانشگاه ها FISU و کمیته‌های برگزاری مسابقات در کشورهای مختلف انجام شود.

همچنین در این نشست خواجوی دبیرکل فدراسیون، علی دوست مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان، مقدم‌منش مدیرکل تربیت بدنی وزارت بهداشت، بسطامی مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور، تجلی مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه جامع علمی و کاربردی، کتال نماینده دانشگاه آزاد، کریمی رئیس اداره مسابقات و مرادی مدیر روابط عمومی فدراسیون حضور داشتند.

معرفی شمشیربازان اعزامی به یونیورسیاد