سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

بخشی از جنگل‌های خاتم یزد آتش گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بخشی از جنگل‌های خاتم یزد آتش گرفت

یزد_ایرنا_ مسوول مدیریت بحران فرمانداری خاتم گفت: بخشی از جنگل های باغ شادی این شهرستان عصر جمعه دچار آتش سوزی شد.

سعید برزگر عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علت حریق در دست بررسی است اما شواهد نشان می دهد که عوامل انسانی موجب بروز این آتش سوزی شده است.

وی با بیان اینکه مهار آتش با همکاری مردم و نیروهای مردمی انجام شد اظهار داشت: حدود پنج هزار متر مربع از مراتع جنگلی در این حادثه در آتش سوخت. وی اظهار کرد: مردم باید نکات ایمنی در حفاظت از آتش را رعایت کرده و ضمن خودداری از روشن کردن آتش، از خاموش کردن آن نیز اطمینان حاصل کنند.

پیشتر بر اثر بی‌احتیاطی عوامل انسانی بیش از 2 هزار مترمربع از جنگل‌های باغ شادی این شهرستان واقع در دهستان چاهک دچار آتش سوزی شد که با حضور به موقع عوامل پیشگیری مهار شد.

جنگل‌های خاتم در جنوبی ترین نقطه استان یزد و در حد فاصل استان فارس با یزد قرار دارد و یکی از جاذبه‌های طبیعی برای صنعت گردشگری شهرستان خاتم و تنها عرصه های جنگلی استان یزد است. جنگل‌های باغ شادی و باغ معدن، 64 هزار هکتار وسعت دارد و در منطقه حفاظت شده آن گونه‌های مهم جانوری زندگی می‌کنند و زیستگاه گونه‌های در حال انقراض از جمله گوزن زرد، قوچ، میش، کل، بز و جبیر نیز است. شهر هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در 240کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*