یک‌شنبه 8 مهر 1403

برای حفظ فرهنگ غنی سیستان و بلوچستان نیازمند کار و تلاش هستیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برای حفظ فرهنگ غنی سیستان و بلوچستان نیازمند کار و تلاش هستیم

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای حفظ فرهنگ غنی و تاریخی استان نیازمند کار و تلاش بی‌وقفه و رونق تولید هستیم چرا که با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر بخش کشاورزی متاسفانه وجود شغل‌های کاذب و ناپایدار کار و تلاش کشاورزان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

احمدعلی موهبتی شامگاه چهارشنبه در شورای اداری دلگان اظهار داشت: هم‌اینک کشور ما مورد تهاجم فرهنگی بیگانگان قرار دارد و دشمن در اتفاقاتی از جمله سیل تلاش می‌کند رفتارهای ناهنجار را رسانه‌ای کند لذا باید مراقب باشیم فرهنگ غنی این مردم که صبوری، مقاومت، فداکاری، مرزداری، گذشت، ایثار و غیرت است در این حوزه به مخاطره نیفتد.

وی بیان کرد: یکی از نکات مثبت وقوع این سیلاب، حضور خیران، فعالان اجتماعی و فرهنگی سراسر کشور در این مناطق است که برقراری ارتباطات دوسویه این افراد با مردم فرهنگ مدار این مناطق، نگرش و تصورات منفی که از سال‌ها قبل از استان ارائه شده را به طور کلی اصلاح خواهد کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به نزول باران رحمت الهی که موجب سرسبزی و بهار زود هنگام در زمستان و زیبایی جاذبه‌های طبیعی این مناطق شده راه اندازی پویش دعوت از مردم کشور برای سفر به این منطقه است چرا که معتقدیم رونق گردشگری و بوم گردی در رونق اقتصادی و توسعه استان نقش موثر و مهمی دارد.

وی خاطر نشان کرد: خشکسالی در واقع مرگ خاموش است و باران رحمت الهی حتی اگر منجر به سیلاب شود به مراتب بهتر از خشکسالی است و در این سیلاب اخیر سیل مهربانی مردم و پیام تسکین‌دهنده رهبر معظم انقلاب و حضور مسوولان بلند پایه کشوری نویدبخش آینده مطلوب برای منطقه است.

موهبتی گفت: خسارات برآورده شده سیلاب تاکنون سه هزار و 300 میلیارد تومان است که به بخش‌های کشاورزی، مسکن و زیرساخت‌ها وارد شده است.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی زیرساخت‌ها و ستاد بازسازی مسکن در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود، اظهار داشت: زیرساخت‌های آسیب دیده از جمله بخش برق با توجه به نزدیکی فصل گرما هرچه زودتر باید اصلاح شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طبق دستور رییس جمهوری علاوه بر منازلی که تخریب شده منازل خشت و گلی نیز بایستی مقاوم سازی و بازسازی شوند.

وی تاکید کرد: تلاش و همت همه مسوولان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی بایستی بر بازگرداندن روال عادی به زندگی مردم متمرکز باشد و زیر ساخت‌های کشاورزی از جمله زمین‌های آسیب دیده، چاه‌های کشاورزی و کانال‌های آب لایروبی و اصلاح شود.

*س_برچسب‌ها_س*