سه‌شنبه 17 مهر 1403

برخورد با متخلفان در حوزه ساختمان سازی جزء اولویت ها باشد / نماهای رومی در هنگام حوادث مشکلات بسیاری به همراه دارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برخورد با متخلفان در حوزه ساختمان سازی جزء اولویت ها باشد / نماهای رومی در هنگام حوادث مشکلات بسیاری به همراه دارد

کریمی گفت: برخورد با متخلفان در حوزه ساختمان سازی جزء اولویت ها باشد و اکنون نقشه ای برای ساخت ساختمان تهیه و به شهرداری فرستاده می شود و در کنار آن نقشه دیگر تهیه و ساختمان بر اساس این نقشه ساخته می شود که نیاز است برخورد با این تخلفات در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ علی اکبر کریمی نماینده اراک، خنداب، کمیجان در مجلس امروز در شورای پدافند غیرعامل گفت: بعد از وقوع حادثه غم انگیز متروپل آبادان شاهد خدمت رسانی صادقانه و بسیج امکانات برای رفع مشکلات هستیم که قابل تقدیر است. اقدامات دولت، فتنه انگیزی دشمنان در فضای مجازی که به دنبال سوء استفاده از این مسئله بودند را خنثی کرد.

کریمی اظهار کرد: متاسفانه کشور ما جزء 10 کشوری است که بیشترین حوادث را در جهان به خود اختصاص داده‌است و لذا ضرورت دارد در همه شرایط آمادگی کامل داشته باشیم و هراندازه بر پیشگیری از وقوع بحران تمرکز داشته باشیم قطعا آثار و برکات فراوانی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: افزایش و تقویت سطح آمادگی‌های لازم برای پیشگیری و مقابله با بحران‌ها دستاوردهای بهتری را برای کشور به همراه دارد و لذا همه دستگاه های مسئول باید در این خصوص به وظایف خود عمل کنند و فرآیند احداث برای هر مجموعه ای باید به خوبی طی شود.

نماینده اراک، خنداب، کمیجان در مجلس بیان کرد: قانون نظام مهندسی برای افزایش ایمنی ساختمان در برابر زلزله در کشور وجود دارد که توجه بیشتر به این قانون در نظام ساخت و ساز، کاهش مشکلات برای کشور را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه چارچوب‌های ایمنی برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی در همه بناها باید رعایت شود بیان کرد: خصوصا بناهایی که تاریخی هستند ایمنی آنها باید طی یک روند خاص و با حساسیت ویژه تر دنبال شود.

کریمی یادآور شد: متاسفانه در سطح استان و شهر اراک نیز برخی ساختمان‌های اداری و مدارس از ایمنی کافی برخوردار نبوده و باید کمیته ای برای این ساختمان ها تشکیل شود و تمام ساختمان‌های قدیمی احصا و ساختمان‌هایی که موجودیت آنها خطر آفرین است تعیین و تکلیف شود.

نماینده اراک، خنداب، کمیجان در مجلس افزود: طی روزهای گذشته سوالی از وزیر میراث فرهنگی انجام شد که 10 میلیارد تومان برای بازسازی بازار اراک اختصاص یابد که بخشی از این منابع مالی اختصاص یافته و بخشی باقی مانده که باید نسبت به این مسئله توجه شود چراکه قیمت مصالح و شرایط زمانی ارزش این میزان را به مراتب پایین تر آورده است.

کریمی اظهار کرد: سایر دستگاه‌های استان مرکزی از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان که از بازار اراک منتفع می شوند در بازسازی بازار تاریخی این شهر باید شرکت داشته باشند.

وی ادامه داد: عمر مفید ساختمان‌ها در کشور نسبت به نرم جهانی پایین تر بوده و ساختمان‌های ساخته شده در کشور پس از 30 تا 40 سال تخریب می شود که نیاز است با جدی گرفتن نظارت ها و افزایش کیفیت زمینه افزایش عمر مفید ساختمان ها در کشور افزایش یابد.

نماینده اراک، خنداب، کمیجان در مجلس گفت: برخورد با متخلفان در حوزه ساختمان سازی جزء اولویت ها باشد و اکنون نقشه ای برای ساخت ساختمان تهیه و به شهرداری فرستاده می شود و در کنار آن نقشه دیگر تهیه و ساختمان بر اساس این نقشه ساخته می شود که نیاز است برخورد با این تخلفات در دستور کار قرار گیرد.

کریمی با اشاره به اینکه متاسفانه نظارت بر ساخت ساختمان ها اکنون تا حد زیادی به تشریفات تبدیل شده گفت: نظارت‌ها به چند نوبت سرزدن هنگام ساخت و چند گزارش خلاصه شده که این روند باید اصلاح شود چراکه گزارش هایی که ارایه می شود نیز دقت و برخورد لازم برای آنها انجام نمی شود.

وی یادآور شد: اکنون انجام نما در ساختمان‌های بلند مرتبه با مصالح با کمترین وزن و با چسبندگی زیاد انجام می شود ولی در شهر اراک و استان مرکزی پدیده شومی با نام نمای رومی رواج یافته که در هنگام حوادث مشکلات بسیاری به همراه دارد.

نماینده اراک، خنداب، کمیجان در مجلس گفت: کمیته تصویب نما اکنون در شهرداری تهران فعال بوده و نیاز است این کمیته در شهرداری اراک نیز فعال شود.

کریمی خاطرنشان کرد: نیاز است در شهرهایی که بلند مرتبه سازی انجام می شود تجهیزات شهرداری و آتش نشانی نیز در آن شهرها برای مقابله با حوادث احتمالی تهیه شود.

انتهای پیام /