دوشنبه 2 مهر 1403

برنامه‌های اولین روز حضور پزشکیان در نیویورک

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
برنامه‌های اولین روز حضور پزشکیان در نیویورک

دیدار با مقامات اروپایی، سران کشورهای منطقه‌ای و گفت‌وگو با مدیران رسانه‌های آمریکایی از جمله برنامه‌های اولین روز حضور رئیس‌جمهور در نیویورک است.

به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان بامداد امروز وارد نیویورک شد و از دقایقی دیگر، برنامه‌های این سفر سه روزه و فشرده را آغاز می‌کند. از مهم‌ترین برنامه‌های وی در این سفر، سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل است که وی گفته می‌کوشد صدای ملت ایران در مقابل جهانیان باشد.

بر اساس این گزارش، امروز اولین روز از حضور پزشکیان و هیئت همراه در نیویورک است و برنامه‌ی اول رئیس‌جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو با مدیران رسانه‌های آمریکایی خواهد بود.

هم‌چنین دیدار با گروه اِلدِر، گروهی متشکل از نخست‌وزیران و رؤسای جمهور سابقی که در مجمع عمومی سازمان ملل حضور داشته‌اند از دیگر برنامه‌های وی است. آقای پزشکیان امروز سه‌دیدار با مقامات اروپایی یعنی رئیس شورای اتحادیه اروپا و روسای جمهور فنلاند و سوئیس خواهد داشت.

وی بعد از این، در اجلاس «میثاق برای آینده» که اجلاسی جانبی است تا رؤسای جمهور و سران کشورها درباره برنامه‌های توسعه و پیشرفت کشورها و راه‌کارهای برقراری صلح و امنیت در آن سخنرانی می‌کنند، به بیان دیدگاه‌ها خواهد پرداخت؛ این سخنرانی شامگاه دوشنبه (حدود ساعت 22.30) به‌وقت تهران است.

رئیس‌جمهور کشورمان هم‌چنین با سه مقام منطقه‌ای از جمله روسای جمهور ترکیه و تاجیکستان و پادشاه اردن دیدار دوجانبه خواهد داشت. از دیگر برنامه‌های پزشکیان ملاقات با گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و هم‌چنین امضای دفتر یادبود این سازمان مطرح است.

آخرین برنامه‌ی اولین‌روز کاری پزشکیان در نیویورک، مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNN آمریکاست.

اولین سفر پزشکیان به نیویورک از دیروز آغاز شده و برنامه‌های متعددی برای آن اعلام شده است. رئیس جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه به‌وقت تهران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به سخنرانی خواهد پرداخت.