سه‌شنبه 17 مهر 1403

برگزاری تورهای گردشگری در خراسان شمالی ممنوع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برگزاری تورهای گردشگری در خراسان شمالی ممنوع شد

بجنورد - ایرنا - فعالیت تورهای گردشگری در خراسان شمالی که در آخر هفته‌ها ممنوع بود، با رای ستاد استانی کرونا و با توجه به استمرار وضعیت قرمز کرونایی، به دیگر روزهای هفته نیز تسری داده شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس از این پس با تورگردانانی که این ممنوعیت را نادیده بگیرند به شدت برخورد می شود زیرا در این نوع تورهای هیچ سازو کار و ایمنی برای افراد وجود ندارد و حال آنکه گردشگران هم بیمه نبوده و کمتر پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

ابوالفضل اسماعیلی افزود: از ابتدای امسال 3 تن از افرادی که در خراسان شمالی اقدام به برگزاری تورهای غیرمجاز کرده بودند، شناسایی و به نیروی انتظامی معرفی شدند تا اقدامات لازم در خصوص آنها انجام شود.

وی با انتقاد از تبلیغات مجازی این تورها، گفت: علیرغم ممنوعیت برگزاری هر نوع تور در استان، متاسفانه برخی افراد اقدام به تبلیغ تورهای غیرمجاز گردشگری در فضای مجازی می کنند و حال آنکه مردم باید بدانند این تورها به دلیل رعایت نکردن استانداردهای مصوب گردشگری ممکن است موجب تضییع حقوق گردشگران و خانواده‌ها و صدماتی به آنان در طول سفر شود، که جبران پذیر نباشد.

اسماعیلی به اعطای مجوز فعالیت به 24 موسسه گردشگری و 38 راهنمای تور در استان اشاره کرد و گفت: تمام این مراکز و افراد مرتبط ملزم به رعایت مصوبات ستاد کرونا در زمینه گردشگری هستند و تا کنون نیز این مصوبات را رعایت کرده اند.

خراسان شمالی طبیعتی بکر و دست نخورده دارد که مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان است.

هفت هتل، یک متل، 11 مهمان‌پذیر، 38 خانه‌مسافر و 35 اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی بیش از 115 جاذبه گردشگری، 2 منطقه نمونه ملی و 22 منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

خراسان شمالی از اوایل مردادماه گرفتار وضعیت قرمز همه‌گیری کرونا شده است که این وضعیت همچنان تداوم دارد.

*س_برچسب‌ها_س*