پنج‌شنبه 14 تیر 1403

برگزاری جلسه ستاد آماده سازی ورزشگاههای لیگ

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
برگزاری جلسه ستاد آماده سازی ورزشگاههای لیگ

چهارمین جلسه ستاد آماده سازی ورزشگاههای میزبان لیگ برتر برگزار شد.

به گزارش "ورزش سه"، چهارمین جلسه ستاد آماده سازی ورزشگاههای میزبان لیگ برتر امروز با حضور رئیس فدراسیون، سردار احمد نورعلی فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ، سرهنگ امینی، رغبتی، مشاور وزیر ورزش و جوانان، صالحی، مشاور معاونت توسعه سازمان صدا و سیما و رئیس شبکه فراتر رسانه ملی، سعید ابوالفتحی، معاون فنی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، محمدرضا ساکت، عضو هیات رئیسه، هدایت ممبینی، دبیرکل، علی تارقلی زاده، رئیس بین الملل، رضا کشوری، دبیرسازمان لیگ، داود رفعتی، دبیر کارگروه آماده سازی ورزشگاهها و امیر روشنک، مسول برگزاری رقابت های لیگ برتر برگزار شد.

در این نشست، داود رفعتی و امیر روشنک، گزارش کاملی پیرامون بازدیدهای مفصل از ورزشگاههای لیگ برتر و آخرین وضعیت هر ورزشگاه برای تحقق بحث میزبانی ارائه کردند.

همچنین موضوع مربوط به ورزشگاههای جایگزین در شرایطی که امکان برگزاری مسابقات در یک ورزشگاه وجود نداشته باشد از موضوعات دیگری بود که مورد بررسی قرار گرفت و بر این اساس، نامه نگاری های لازم با استان های مربوطه جهت تسریع در روند ترمیم و تجهیز ورزشگاهها به انجام رسید.

همچنین، صالحی، رئیس شبکه فراتر رسانه ملی ضمن تقدیر از فدراسیون فوتبال جهت برپایی جلسات استانداردسازی ورزشگاهها عنوان کرد:با توجه به پیشرفت تکنولوژی در سرتاسر جهان در صنعت پخش زنده، تلاش مجموعه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تعامل با فدراسیون فوتبال ارتقا موضوع پخش فصل جدید لیگ برتر است و امیدواریم با برگزاری چنین جلساتی به اهداف مدنظر نائل آییم.

وی در این نشست با تاکید بر اهمیت وضعیت نور ورزشگاهها جهت بهره مندی از شرایط مطلوب حق پخش، از اعزام نمایندگان سازمان صدا و سیما در کنار نمایندگان فدراسیون به ورزشگاههای میزبان لیگ برتر جهت رفع این نقایص خبر داد.

رئیس فدراسیون فوتبال هم در این باره با اشاره به شرایط میزبانی ورزشگاه غدیر اهواز عنوان کرد: با توجه به اینکه شرایط نور ورزشگاه غدیر 300 لوکس است امکان برگزاری مسابقات در این ورزشگاه را نداریم و رسما این موضوع را اعلام کنیم. با این شرایط نه تلویزیون می‌تواند بازی را پخش کند و مردم هم حتی نمی‌توانند توپ را ببینند.

در این میان، سردار احمد نورعلی فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ، هم با تمجید از فدراسیون فوتبال جهت برپایی این جلسات جهت ارتقا وضعیت برگزاری رقابت های لیگ برتر، نکات حائز اهمیتی را درباره ضرورت های امنیتی برگزاری مسابقات طرح کرد.

همچنین هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون درباره آخرین شرایط داوران و کمک داور ویدیویی اظهار داشت: کارهای مربوط به حدود 45 داور و کمک داور، DG (اپراتور تشخیص سلامت گل) و RO (اپراتور بازپخش، کسی که با مدیریت پخش و یافتن بهترین زوایا، برای تصمیم‌گیری درست به داوران کمک می‌کند) سیستم کمک داور ویدیویی را انجام دادیم و نهم مرداد ماه حدود دو هفته پیش از شروع لیگ مدرسان فیفا می‌آیند و لایسنس داوران و کمک داوران ما را می‌دهند. این یک گام بزرگ برای فوتبال کشور است که در مسائل VAR کارمان را انجام می‌دهیم. AFC از ما دو DG خواسته است و ما هم معرفی کردیم و در کلاس پیش دوره لیگ قهرمانان و آموزش‌های تکمیلی مجوز داده می‌شود و از همین دوستان در مسابقات آسیایی هم استفاده خواهد شد.