پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

برگزاری رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» در 3 شهر ایران

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
برگزاری رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» در 3 شهر ایران

رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» با حضور بیش از هزار شرکت‌کننده در تهران، رشت و بندر ماهشهر برگزار شد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، "هم‌مسیر اوتیسم" یک مسابقه دوی نمادین با هدف آگاهی‌بخشی اوتیسم است، گروه‌های مختلف جامعه مسافتی را با بزرگسالان اوتیسم هم‌قدم شده و متعهد می‌شوند اوتیسم را به جامعه معرفی کنند.

اولین رویداد "هم‌مسیر اوتیسم" اردیبهشت ماه در تهران توسط انجمن اوتیسم ایران شکل گرفت و امسال هم‌زمان در سه شهر و با مشارکت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک برگزار شد.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت: آگاهی‌بخشی برای اوتیسم ضروری است، خانواده‌های اوتیسم در جامعه‌ای آگاه می‌توانند از انزوا خارج شده و فعالیت‌های عادی یک زندگی را انجام دهند.

صالح غفاری افزود: بزرگسالان اوتیسم دغدغه‌های زیادی دارند که نه درک می‌شود و نه شنیده می‌شود. ظاهرشان عادی است، اما دنیا را طور دیگری می‌بینند و لمس می‌کنند. علی‌رغم توانمندی‌هایی که دارند شغل مناسبی نداشته و اکثرا در بازه بیست تا چهل سالگی نیز در کنار خانواده هستند و به استقلال نمی‌رسند. اگر جامعه‌ای آگاه و کسب‌وکارهای دوستدار اتیسم داشته باشیم، شرایط برای حضور این عزیزان فراهم می‌شود.

"هم‌مسیر اوتیسم" هر سال هم‌زمان با ماه جهانی آگاهی‌بخشی اوتیسم برگزار شده و گروه‌های مختلف می‌توانند با بزرگسالان اوتیسم و خانواده‌هایشان هم قدم شوند.