دوشنبه 16 مهر 1403

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در بیش از 50 نقطه استان سمنان / ساده زیستی مسئولان تحمل فشارهای اقتصادی را برای مردم ساده تر می کند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در بیش از 50 نقطه استان سمنان / ساده زیستی مسئولان تحمل فشارهای اقتصادی را برای مردم ساده تر می کند

حجت الاسلام قندهاری با تشریح برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: سیره ائمه اطهار (ع) همواره الگوی رهبران نظام جمهوری اسلامی بوده و شایسته است مسئولین نظام نیز از امامین انقلاب تأسی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا قندهاری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان در گفتگو با مرآت با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده به مناسبت سی و سومین سال ارتحال روح ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی، گفت: علاوه بر اعزام بیش از 4 هزار نفر زائر از سراسر استان سمنان به حرم امام (ره) از روز 13 خرداد، برنامه های متعدد تبیینی و آئینی جهت بزرگداشت مقام حضرت امام در سطح استان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن اعلام شروع برنامه های تبیینی به مناسبت رحلت امام (ره) از 5 خرداد، بیان کرد: این برنامه ها تا روز پانزدهم خرداد که مصادف با قیام خونین 15 خرداد است؛ ادامه خواهد داشت.

قندهاری اظهار کرد: برنامه های آئینی در بیش از 50 نقطه استان در نظر گرفته شده و در روزهای 14 و 15 خرداد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شب 14 خرداد در مسجد عابدینیه شهرستان سمنان مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رسول پور برگزار می شود، افزود: مراسمی به همین مناسبت در مسجد 2 تن آل عبای شهرستان سمنان در شامگاه 15 خرداد با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی مسئول عقیدتی رئیس سازمان سیاسی ارتش برگزار خواهد شد.

قندهاری با اشاره به برگزاری تعدادی از مراسمات سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در شهرستان شاهرود، گفت: شب 14 خرداد در مسجد غربا شهرستان شاهرود مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین برگزار می شود و همچنین مراسم یادواره 100 شهید و ارتحال حضرت امام خمینی در قلعه نوخرقان در تاریخ 15 خرداد با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رسول پور برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) شامگاه پانزدهم خرداد در مدرسه قلعه شهرستان شاهرود با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رسول پور برگزار می شود و همچنین در شهرستان دامغان و در روز چهاردهم و پانزدهم خرداد به ترتیب آیت الله سعیدی و آیت الله نعیم آبادی سخنرانان مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سمنان ضمن اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب در ترسیم ویژگی های نمایندگان انقلابی، تأکید کرد: ساده زیستی اولین ویژگی که مقام معظم رهبری ذکر کردند که در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی کنونی که معیشت و زندگی عموم مردم به خصوص طبقات پایین جامعه متأثر از آن شده است، رعایت این ویژگی توسط مسئولین بیش از پیش اهمیت دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره ساده زیستی حضرت امام خمینی (ره)، خاطر نشان کرد: ایشان علیرغم این که پس از انقلاب و به دست گرفتن زمام رهبری جامعه می توانستند در منازلی اشرافی ساکن شوند؛ اما در حسینیه ای اجاره ای و بسیار ساده، سکنی گزیدند و سبک زندگی بسیار زاهدانه ای داشتند.

وی با تاکبد بر اینکه ساده زیستی امام خمینی (ره) باید درس و الگویی بزرگ برای همه مردم و به خصوص مسئولین نظام جمهوری اسلامی باشد، گفت: چنانچه مردم مشاهده کنند که مسئولین نیز مانند عموم اقشار مردم زندگی ساده ای دارند؛ دلشان آرام گرفته و مسئولین در قلوب مردم جای می گیرند و تحمل تحریم ها و فشارهای اقتصادی برای مردم آسانتر خواهد شد.

قندهاری در پایان با اشاره به زندگی بسیار ساده و زاهدانه ائمه اطهار (ع) و به خصوص امیرالؤمنین (ع) اذعان کرد: سیره آن بزرگواران همواره الگوی رهبران نظام جمهوری اسلامی بوده و شایسته است مسئولین نیز از امامین انقلاب تأسی کنند.

انتهای پیام /