پنج‌شنبه 7 تیر 1403

برگزاری همایش‌های فرهنگی و علمی باید ظرفیت اجرایی داشته باشند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
برگزاری همایش‌های فرهنگی و علمی باید ظرفیت اجرایی داشته باشند

منصوره سعیدی، استاد دانشگاه و عضو حوزه علمیه بانوان درمورد تأثیر همایش‌های بین‌المللی به ویژه در زمینه خانواده اظهار کرد: همایش‌های بین‌المللی می‌توانند برای کشور ما بسیار خوشایند باشند و به پیشرفت علمی جامعه کمک کنند و به نظر می‌آید هر قدر این همایش‌ها بیشتر شوند ما می‌توانیم از دستاورد‌ها و رهیافت‌های علمی دیگران بهره‌های لازم را ببریم. اما باید این را درنظر گرفت که در این همایش‌ها باید بهترین راهکار‌ها داده شوند تا بتوانیم بهترین نتایج را بدست آوریم. زیرا با وجود این نوع همایش‌ها راحت‌تر می‌توانیم با چالش‌های معاصری روبرو شویم که در پیش داریم و برای آنها راه حل‌هایی پیدا کنیم. در یکی از همایش‌های اخیری که داشتیم بیشتر به موضوع زن و خانواده و نوجوانان و جوانان پرداختیم.

این عضو حوزه علمیه گفت: با توجه به این که نسل آینده را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند وجود همایش‌هایی با محوریت آنها و خانواده می‌توانند مفید باشند. چون بعد از کرونا، چالش‌های زیادی برای این قشر به وجود آمد و بنده هم، دغدغه زیادی در این زمینه دارم تا ان شاءالله بتوانیم با ایجاد همایش‌های علمی و فرهنگی و انتشار فراخوان‌هایی در این زمینه موضوعات ذیل خانواده را مطرح کنیم. زیرا نوجوانان، جوانان، زنان و... موضوعات زیرمجموعه خانواده هستند.

سعیدی تصریح کرد: از آن جایی که نوجوان باید شناخته شود و نیاز‌های روز او به طور کامل بررسی شوند به نظرم باید با تعامل با خانواده روی این موضوعات کار کنیم تا بتوانیم راهکار‌های خوبی از درون این همایش‌ها بدست آوریم و بچه‌های امروز که طبق فطرت خود علاقه دارند راه مستقیم در پیش بگیرند را هدایت کنیم. چون مسائل مختلفی در جامعه وجود دارند که چالش ذهنی برای آن‌ها به وجود می‌آورند و آن‌ها را در بحران هویت خود قرار می‌دهند. در نتیجه، با استفاده از رهیافت‌ها می‌توانیم بهترین راهکار‌ها را در خانواده، مراکز فرهنگی و آموزش و پرورش ارائه دهیم.

او با اشاره به نقش حمایتگرانه وقف افزود: از آن جایی که بنده در حوزه علمیه مشغول به کار هستم یکی از موارد بسیار مهمی که توانست در این زمینه کمک‌کننده باشد بحث وقف بود.

وقف یکی از کار‌های بسیار موثری است که شاید برخی از افراد در طول عمر خود، حتی با وجود داشتن استطاعت مالی از آن غافل باشند. این در حالی است که هر فردی میتواند یک سوم از اموال خودش را در راه خداوند متعال صرف کند و برای او صدقه جاریه ثبت شود و این صدقه دست کار فرهنگی را باز می‌کند و می‌تواند کمک کند تا در مراکز علمی فرهنگی تأثیرات لازم را داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سایر حوزه ها