دوشنبه 16 مهر 1403

برگزاری 2 جشنواره "مستاگ و فیروزه" با رویکرد وحدت و حمایت از محصولات فرهنگی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برگزاری 2 جشنواره "مستاگ و فیروزه" با رویکرد وحدت و حمایت از محصولات فرهنگی

حسین مسگرانی از برگزاری 2 جشنواره مستاگ و فیروزه با رویکرد وحدت اسلامی و حمایت از کسب و کارها و محصولات فرهنگی در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز با حضور معاون فرهنگی اجتماعی نهاد مقام معظم رهبری اهل سنت برگزار شد، بیان کرد: اولین دوره جشنواره فیلم و عکس مستاگ با رویکرد وحدت اسلامی و همزیستی در سه شهرستان جنوب استان برگزار می شود. وی از مشارکت نهاد رهبری در امور اهل سنت در برگزاری این جشنواره خبر داد و افزود: این جشنواره در سه بخش عکاسی، فیلم داستانی و مستند کوتاه برگزار می شود که آیین اختتامیه آن پس از داوری آثار 12 بهمن ماه به میزبانی چابهار برگزار خواهد شد. این مقام مسئول اظهار کرد: جشنواره فیروزه نیز در حوزه کسب و کارهای فرهنگی، تزئین و بسته بندی صنایع و بازاریابی به منظور کمک به اقتصاد فرهنگ و هنر دی ماه امسال اجرایی می شود.

شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای جوانان استان حجت الاسلام موسوی، معاون فرهنگی اجتماعی نهاد مقام معظم رهبری اهل سنت نیز گفت: شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای جوانان در منطقه بلوچستان و استفاده از این قابلیت ها در حل موضوعات و مسائل اجتماعی را از اهداف برگزاری این جشنواره است. هنر به کمک اجتماع و فرهنگ بیاید و با زبان هنری خیلی از مسائل را حل کنیم وی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی و منطقه آزاد چابهار نیز در برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری مشارکت دارند، ابراز امیدواری کرد: هنر به کمک اجتماع و فرهنگ بیاید و ابزاری برای حل مشکلات و آسیب های اجتماعی باشد. آموزش در مناطق محروم؛ هدف جشنواره فیلم و عکس مستاگ عبدالسلام بلوچ زاده، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بیان کرد: اولین جشنواره فیلم و عکس مستاگ (مژده و خبر خوش) با هدف آموزش در مناطقی که زیرساخت های آموزشی و فضاهای فرهنگی مناسبی ندارد، برگزار خواهد شد. وی افزود: دوره اول این جشنواره با آموزش عکاسی و دوره دوم در حوزه نویسندگی و کارگردانی در دو بخش ویژه و آزاد از اول تا 19 دی در سراوان بزرگ، چابهار و سرباز برگزار خواهد شد. این مقام مسئول زمان داوری جشنواره مستاگ را از 8 تا 11 بهمن اعلام و اضافه کرد: اختتامیه این جشنواره 12 بهمن ماه در چابهار برگزار می شود. برگزاری جشنواره فیروزه با هدف حمایت از محصولات فرهنگی وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیروزه نیز اظهار کرد: سومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی همزمان با هفتمین دوره جشنواره ملی جایزه فیروزه برگزار می شود، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان بر اساس اقلیم و باورها و فرهنگ مردم و مطرح کردن آن در سطح ملی از اهداف مهم این جشنواره است. بلوچ زاده با بیان این که باید روح ایرانی در کالای ایرانی متجلی شود، ادامه داد: عروسک سازی بومی، هدایای فرهنگی، ساخت زیورآلات فرهنگی، وسایل تزئینی و سازهای محلی و... از محورهای این جشنواره است که متقاضیان می توانند تا 15 دی ماه آثار خود را ارسال کنند. رونمایی از پوستر جشنواره ها گفتنی است؛ در پایان این نشست پوستر جشنواره استانی فیلم و عکس مستاگ و جشنواره فیروزه رونمایی شد. انتهای پیام /
برگزاری 2 جشنواره "مستاگ و فیروزه" با رویکرد وحدت و حمایت از محصولات فرهنگی 2