یک‌شنبه 15 مهر 1403

بستری‌های کرونایی در زنجان روند افزایشی یافته است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بستری‌های کرونایی در زنجان روند افزایشی یافته است

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تعداد موارد بستری و قطعی بیماری کرونا در استان سیر صعوی به خود گرفته و در مجموع موارد مثبت بستری، سرپایی و فوتی‌ها رو به افزایش است.

دکتر محمدرضا صائینی شامگاه سه‌شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان، میانگین روزانه اشغال تختهای بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی را طی هفته گذشته 64 مورد عنوان کرد و افزود: تعداد موارد مثبت سرپایی در مراکز 16 ساعته استان 16 هزارو 816 مورد و تعداد کل نمونه های اخذ شده نیز 53 هزارو 105 مورد معادل 31.6 درصد مثبت بوده است.

وی اظهار داشت: تعداد نمونه های گرفته شده از مواردبستری کرونایی استان 12 هزارو 319 مورد است که از این تعداد چهار هزارو 992 نفر معادل 33 درصد مثبت شدند و درصد مرگ ناشی از بیماری کووید - 19 نسبت به کل موارد مثبت کرونایی 564 مورد است و در مجموع 20 هزارو 908 مورد کرونا مثبت شناسایی شده سرپایی و بستری که 2.6 درصد را شامل می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: درصد بهبودی موارد قطعی مثبت کرونا، در استان 82 درصد اعلام شده و در ارتباط با مراکز 16 ساعته نیز مقایسه چهار هفته گذشته روند افزایشی سرپایی بطور کامل مشهود بوده بطوری که تعداد از سه هزار و 498 نفر به سه هزار و 897 نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: تعداد مراجعین سرپایی مشکوک کرونایی به مراکز 16 ساعته استان به 96 هزارو 663 نفر رسید و تعداد موارد مشکوک بستری این بیماری در بیمارستان‌های استان نیز روند افزایشی به خود گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: میزان بروز موارد مثبت کرونای در این استان طی بررسی ها نسبت به نرم کشوری قدری پایین‌تر است.

وی اظهار داشت: متوسط مرگ و میر ناشی از کرونا نسبت به یک میلیون نفر جمعیت استان مقداری بالاتر از کشور و میانگین سنی بستری این بیماری در استان نیز حدود 60 سال است.

این مسؤول ادامه داد: وضعیت بیماری در شهر زنجان از نرم استانی تبعیت می کند و شهرستان ابهر طی هفته های اخیر از نرم استانی و کشوری بالاتر بود که هم اکنون با پیگیری های انجام شده روند کاهشی به خود گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان خرمدره نیز بیماری افزایش جزئی در هفته اول مهر ماه داشت که این مهم در هفته سوم روند کاهشی یافت که با وجود کاهش ها هنوز نسبت به نرم استانی و کشوری بالاتر است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*