یک‌شنبه 13 خرداد 1403

بسیج مردانگی و غیرت برای رسیدن به عزت و عظمت است / کشور با کار و فعالیت آباد می شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بسیج مردانگی و غیرت برای رسیدن به عزت و عظمت است / کشور با کار و فعالیت آباد می شود

دری نجف آبادی گفت: اگر می‌خواهیم با دنیا رقابت کنیم باید تلاش مضاعف داشته باشیم چراکه کشور با کار و فعالیت آباد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی صبح امروز به مناسبت هفته بسیج در جمع مدیران و بسیجیان صنایع پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه شازند گفت: بسیج مردانگی و غیرت برای پیشرفت و رسیدن به عزت و عظمت است و معنای بسیج جهاد علمی، مکتبی، اقتصادی و فعالیت‌های دانش‌بنیانی است که امروز برای کشور غرورآفرین است.

وی با بیان اینکه امروز محدودیت شدید منابع آبی را داریم و اگر بارندگی‌ها مطلوب نباشد با مشکل مواجه هستیم افزود: تسویه آب فاضلاب برای پالایشگاه و پتروشیمی که ظرفیت بسیار خوبی است و 100 هزار مترمکعب آب جدید را برای استفاده مجدد به چرخه برمی‌گرداند جزو کارهای مهمی است که باید برای اجرای آن همت کرد.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: انتقال آب از دریا به ازای هر مترمکعب بیش از 4 دلار هزینه دارد آن‌هم باید انرژی ارزان ایران، درحالی‌که اگر به قیمت بین‌المللی حساب کنیم هزینه‌ها بسیار سنگین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه کارگران ما و همه باید بهره‌وری خود را بالا ببرند افزود: اگر می‌خواهیم با دنیا رقابت کنیم باید تلاش مضاعف داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: کره جنوبی که در صنعت خودروسازی و کشتی‌سازی از ما عقب‌تر بوده اما الآن در 10 صنعت دنیا در بین کشورهای برتر صنعتی حرف برای گرفتن دارند چراکه بهره بروی را بالا برده‌اند و 9 تا 10 ساعت کار مفید انجام می‌دهند.

وی افزود: ترکیه در خودروسازی از ما جلو زده و سال گذشته 2.3 میلیارد دلار صادرات داشته اما ما هر چه درباره خودروسازی‌ها گفتیم خسته شدیم.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه کشور با کار و فعالیت آباد می شود خاطرنشان کرد: واحدهایی را در کشور و به‌ویژه استان مرکزی داریم که گنج هستند اما این ظرفیت‌ها خاک می‌خورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه نباید به ستون فقرات نظام آسیب برسد گفت: اگر می‌خواهیم کشور به قدرت لازم برسد باید فداکاری کنیم و اگر اشتغال سالم و مولد می‌خواهیم باید همت داشته باشیم.

امام‌جمعه اراک اذعان داشت: برخی که فقط توقع دارند اما کارآمدی ندارند سربار جامعه هستند لذا کار را باید به افراد شایسته و لایق بسپاریم، کنار سفره نشستن هنر نیست هنر این است که سفره‌ای را آماده کنیم که عده‌ای از این سفره نان بخورند.

وی خطاب به مدیران خاطرنشان کرد: مسئولیت پذیرفته‌ایم که برای جامعه کارهای بزرگ بکنیم لذا باید برنامه‌ریزی کنیم که چقدر می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود استان برای پیشرفت استفاده ببریم، امروز صرفه‌جویی، قناعت و جهادی فکر کردن و کار کردن وظیفه همه ماست.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند صنایع بزرگ استان افزود: متأسفانه به علت خصولتی سازی و واگذاری‌های غلط و بی مبنا صنایعی همچون آذرآب به مشکل برخوردند به این روز افتادند.

دری نجف‌آبادی با تأکید بر لزوم توجه به سرمایه‌گذاری در کشور افزود: سیاست‌های برنامه هفتم به دولت کمک می‌دهد، باید به نقطه‌ای برسیم که صدها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و صدها هزار نفر اشتغال سالم در کشور ایجاد کنیم لذا دولت مجلس و همه‌ی دستگاه‌ها نباید درگیر مسائل حاشیه‌ای باشند.

انتهای پیام /