شنبه 9 تیر 1403

بهترین منظومه شمسی هم می‌شدم بدرد نمی‌خورد؛/ حرف‌های جنجالی و عجیب بهترین لیبروی ایران و جهان

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بهترین منظومه شمسی هم می‌شدم بدرد نمی‌خورد؛/ حرف‌های جنجالی و عجیب بهترین لیبروی ایران و جهان

اولین گفت و گوی ستاره والیبال بعد از بازگشت به ایران؛ آرمان صالحی و یک مصاحبه جنجالی و تامل‌برانگیز.

به گزارش "ورزش سه"، یکی از معدود نکات درخشان والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2024 آرمان صالحی بود؛ لیبروی تیم ملی والیبال ایران که عملکرد خیره‌کننده‌ای را از خود به جای گذاشت و موفق شد با 90 دریافت موفق به عنوان بهترین لیبروی لیگ ملت‌ها در دور گروهی دست پیدا کند. عملکرد این بازیکن به قدری فوق العاده بود که اختلاف زیادی با نفر دوم ایجاد کرده که شاید با برگزاری مرحله نهایی لیگ ملت‌ها نیز او همچنان در صدر بهترین لیبروهای دنیا باقی بماند.

دو روز بعد از بازگشت تیم ملی به ایران مصاحبه مفصلی با آرمان صالحی انجام دادیم که در اینجا مشروح صحبت‌های ستاره اول والیبال ایران در لیگ ملت‌ها با ورزش سه را می‌خوانید.

*پائز هیچ شناختی از تیم ملی نداشت همه ما امیدوار بودیم به المپیک برویم ولی برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد طوری بود که نتوانستیم. صربستان که به المپیک رفت را با ما مقایسه کنید. یا ایران را با ژاپن مقایسه کنید؛ آنها 4 سال پیش اصلا برای نتیجه به زمین نمی‌رفتند اما تمام برنامه‌ریزی‌اش برای المپیک پاریس 2024 بود. یک سرمربی که هیچ شناختی از تیم ملی نداشت، در سال اولی که یک تیم ملی را هدایت می‌کرد به ایران آمد. او اصلا نمی‌دانست از کدام قدرتی‌زن استفاده کند که مکمل میلاد شود. یک بازی میثم را و یک بازی مرتضی را بازی می‌داد. در آن سطح از مسابقات بازیکن نیاز به اعتماد به نفس دارد و اگر یک بازی او را بگذاری و بازی بعدی نه، اعتماد به نفس بازیکن نابود می‌شود. در صربستان و ژاپن کدام بازیکن‌شان در ارنج تغییر کرده است؟

*عطایی مجبور بود من را دعوت کند فکرش را بکن 13 تا بازیکن را دور هم جمع می‌کنی و می‌گویی 4 سال کنار همدیگر هستیم و مثل یک خانواده باید برای موفقیت هم تلاش کنیم. ما در این چندسال چند مربی با تفکرات مختلف را تجربه کردیم. یک مربی مثل آقای عطایی اصلا به من اعتقاد ندارد و دعوت نمی‌کند. یا از روی اجبار دعوت می‌کند و یک پوئن هم بازی نمی‌دهد. من دو سال از تیم ملی باید دور باشم و دوباره با یک مربی که شناخت ندارم باید خودم را ثابت کنم. بازیکن‌های دیگر به این چیزها فکر نمی‌کنند چون خودشان را به مربی ثابت کرده‌اند و می‌خواهند خودشان را به دنیا ثابت کنند.

*پائز بی‌خود و بی‌جهت می‌گفت در حال پیشرفت هستیم سرمربی می‌آید هر بازی بی خود و بی جهت می‌گوید روز به روز داریم بهتر می‌شویم. روز به روز برای یک بازه بلند مدت است. زمانی می‌توانی این را بگویی که قرارداد چند ساله داشتی. پائز قرارداد 3 ماهه داشت. نباید هر بازی که می‌بازیم بگویی خوب بودیم. چرا ما نتوانستیم صربستان را ببریم؟ بازیکن مقصر است؟ کل دنیا می‌گویند وقتی یک تیم 10 پوئن جلو است، مربی باید یک کاری انجام دهد. بررسی کنید مشکل کجا بود. چرا تایم نگرفت، چرا تعویض نکرد؟ ما اگر بازی اول برابر صربستان را می‌بردیم شاید سرنوشت تغییر پیدا می‌کرد. وقتی در تیم ملی یک بازی را می‌بریم با یک روحیه خفن جلو می‌رویم. کاری که مقابل آمریکا انجام دادیم و هلند را هم بردیم. این به خاطر یک شوک کوچک بود.

*برای عطایی چیزهای دیگر مهم بود تا تیم ملی من شخصیتی دارم که گذشته را وارد زندگی‌ام نمی‌کنم. اگر می‌خواستم این کار را بکنم تیم ملی برایم مهم نبود ولی سعی می‌کنم در حال زندگی کنم. پارسال از روی اجبار دعوت شدم و همه چیز را از نزدیک لمس می‌کردم. آقای عطایی دنبال چیزهای دیگری بودند. من اگر سرمربی تیم ملی بودم هیچوقت بازیکن های لولی مثل میلاد عبادی‌پور را برای انتخابی المپیک از دست نمی‌دادم. میلاد عبادی‌پور در ارومیه اعتقاد داشتند عملکرد خوبی نداشت اما مربی باید بداند با بازیکنش چجوری رفتار کند. باید می‌گفت میلاد تو را برای مهمترین تورنمنت امسال احتیاج دارم، اگر احساس می‌کنی بدنت آماده نیست، برای هانگژو تو را لازم ندارم.

*خجالت می‌کشیم سرمان را بالا بیاوریم نمی‌دانم برای چه در هانگژو این همه به آب و آتش زدیم که پاداش کسب کنیم. الان آن مبلغ چه تاثیری در زندگی‌تان دارد؟ با سرنوشت والیبال ایران بازی کردید. آن قهرمانی آسیایی در رنکینگ و اصحاب رسانه هیچ تاثیری ندارد. الان در لیگ ملتها خجالت می‌کشیدیم سرمان را بالا بیاوریم و به بازیکنان تیم‌های دیگر نگاه کنیم. من هرچقدر خوب بازی کنم، حال دلم خوب نبود‌. بهتریت لیبروی مسابقات نه، اصلا بهترین لیبروی منظومه شمسی شوم، حال دلم خوب نبود وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد. حال امیر خوش خبر، سرپرست تیم ملی و هم‌تیمی‌هایم خوب نبود‌. ما یک خانواده هستیم. باید به میلاد می‌گفت 20 روز بدنت را آماده کن. در آن سطح بهترین قدرتی‌زن را از دست دادیم.

*اینجا باید به 70 میلیون نفر جواب بدهی در تیم ملی نباید مشکل شخصی داشته باشی. اینجا تیم ملی است و باید به 70 میلیون جواب پس بدهی. مردم الان بعد از فوتبال والیبال را دوست دارند. وقتی مردم 6 صبح بلند می‌شوند باید با تمام وجودم بازی کنم که از والیبال من لذت ببرند. ما سال گذشته چیزهایی را از دست دادیم. می‌توانستیم در لیگ ملتها چند برد بیاوریم و رنکینگ‌مان را حفظ کنیم. غیر از سقوط از رنکینگ اعتماد به نفس‌مان فوق العاده به دردنخور شد و با یک روحیه نابود از سال گذشته به امسال رسیدیم. با خاطرات بد سال گذشته از تفکرات آقای عطایی به تفکرات پائز رسیدیم. ما سال پیش تورنمنت‌های سنگینی داشتیم. در ارومیه میزبان بودیم، پس کِی باید ژاپن را ببریم؟ وقتی در میزبانی خودمان نمی‌بریم باید روی برنامه‌ریزی کار کنیم.

*فدراسیون ایران ماشین لباسشویی هم ندارد فدراسیون باید یک فکر اساسی کند. همه فکر می‌کنند باید یک سرمربی خوب بیاید ولی باید دیدگاه فدراسیون تغییر کند. در برزیل برای بازیکنان تیم ملی نوجوانان پی‌اس5 گذاشته بودند ولی فدراسیون ما لباسشویی برای بازیکنان ندارد. فدراسیون ایران یک سالن دارد. فکر کن یک بازیکن مصدوم می‌شود و نمی‌تواند در سالن دیگری تمرین کند. فضای آنها آرامش دارد، ما چی داریم. متاسفانه مردم فقط دارند ما را با برزیل و ژاپن مقایسه می‌کنند که کوچک‌ترین کمپ‌شان هم با ایران قابل مقایسه نیست. فدراسیون یک کمپ کامل با امکانات عالی فراهم کند، آن وقت اگر نتیجه نگرفتیم بگوید همه چیز مهیاست چرا نتیجه نگرفتی؟ بازیکن باید در تیم ملی ب رقابت کند و آماده باشد که به او بگویند به تیم اضافه شو ولی اینجا بازیکن در خانه‌اش خوابیده و می‌گویند بلندشو بیا برزیل، بچه بازی است!

*آقای عطایی در حق من بد کردی در 28 سالگی من، آلکنو از من استفاده کرد و به من این اعتماد را کرد که من را به المپیک ببرد. بعد سرمربی‌ای مثل بهروز عطایی بلافاصله بعد از المپیک من را دعوت نمی‌کند. من بازیکن چه‌کار باید کنم. من نمی‌دانم لابد مشکل شخصی داشته. چه دلیلی دارد بازیکنت را بعد از المپیک دعوت نکنی؟ کل دنیا دور بازیکنان المپیکی‌شان مثل پروانه می چرخند بعد شما دعوت نمی‌کنی. بعد هم که مجبور می‌شوی دعوت کنی، استفاده نمی‌کنی. من هم با این کم لطفی‌ها به جای 1 ساعت، 3 ساعت تمرین می‌کنم که امروز خودم را ثابت کنم و بگویم اشتباه کردی در حق بنده. در ایران متاسفانه فقط باید خودم را ثابت کنم که بگویم آقای عطایی در حقم اشتباه کردی.

*به تیم ملی خیانت شد  یک بازیکن جوان مثل پوریا حسین‌خانزاده، به‌نژاد و... به تیم ملی دعوت شدند و باید به این‌ها یک روحیه‌ای تزریق شود. در یک تورنمنت بی ارزش مثل هانگژو چرا از آنها استفاده نمی‌کنی که اعتماد به نفس بازیکن بالا برود و سال بعد حداقل یک گیم از آنها بازی بگیری. تنها تورنمنتی که حساس نبود همان آسیایی بود، تو باید بازیکنان جوانت را می‌فرستادی و می‌گفتی تمام تمرکزم روی انتخابی المپیک است. نه که بازیکنت را از اینجا ببری هانگژو و بعد هم مستقیم بروی حساس‌ترین تورنمنت. دقیقا به تیم ملی خیانت شد و باید حسرت المپیک امسال را بخوریم و تمام تلاش‌مان را برای لوس‌آنجلس کنیم که آیا دوباره این اتفاق بیفتد یا نه. به این روز افتادیم که فکر کنین آیا در لیگ جهانی می‌مانیم یا نه.

*امسال نه ولی سال آینده لژیونر می‌شوم  لیگ‌های معتبر دنیا با من صحبت کردند، من با یک منیجر قوی صحبت کردم و ب من گفت برداشت عملکرد امسالت را باید سال بعد انجام بدهی. چون اکثر تیم‌های معتبر لهستان و ایتالیا بازیکنان اصلی‌شان را قبل از لیگ جهانی می‌بندند. من هم باید قبل از لیگ ملتها به پیشنهادات جواب بدهم. می‌توانم در لیگ‌هایی مثل فرانسه بازی کنم ولی دوست دارم در های لول بازی کنم. این توانایی را در خودم می‌بینم که در ایتالیا بازی کنم. از امروز تمام تمرکزم این است در یکی از بهتربن لیگ‌ها بازی کنم و در آنجا هم جزو بهترین‌ها شوم. امسال هنوز وضعیتم قطعی نیست. رفتنم به لیگ ضعیف قابل قبول نیست. 99 درصد سال بعد لژیونر می‌شوم. در پایان از فدراسیون درخواست دارم برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهد تا تمام دغدغه بازیکن‌هت والیبال‌شان باشد نه چیز دیگر.

بهترین منظومه شمسی هم می‌شدم بدرد نمی‌خورد؛/ حرف‌های جنجالی و عجیب بهترین لیبروی ایران و جهان 2
بهترین منظومه شمسی هم می‌شدم بدرد نمی‌خورد؛/ حرف‌های جنجالی و عجیب بهترین لیبروی ایران و جهان 3
بهترین منظومه شمسی هم می‌شدم بدرد نمی‌خورد؛/ حرف‌های جنجالی و عجیب بهترین لیبروی ایران و جهان 4
بهترین منظومه شمسی هم می‌شدم بدرد نمی‌خورد؛/ حرف‌های جنجالی و عجیب بهترین لیبروی ایران و جهان 5
بهترین منظومه شمسی هم می‌شدم بدرد نمی‌خورد؛/ حرف‌های جنجالی و عجیب بهترین لیبروی ایران و جهان 6
بهترین منظومه شمسی هم می‌شدم بدرد نمی‌خورد؛/ حرف‌های جنجالی و عجیب بهترین لیبروی ایران و جهان 7