سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

بهره برداری از باند رفت آزادراه منجیل - رودبار در صورت تأمین اعتبار

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
بهره برداری از باند رفت آزادراه منجیل - رودبار در صورت تأمین اعتبار

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: باند رفت آزادراه منجیل - رودبار در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز در سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در سفر به استان گیلان از آزادراه منجیل - رودبار بازدید کرد و گفت: باند رفت آزادراه منجیل - رودبار به عنوان آخرین حلقه از آزادراه قزوین - رشت در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز در سال جاری به بهره برداری می‌رسد و این اقدام گام مهمی در تکمیل کریدور آزادراهی شمال - جنوب کشور و افزایش ظرفیت‌های بهره برداری از بندر امام خمینی در شمال خلیج فارس است.

وی ادامه داد: آزادراه قزوین - رشت یکی از مهمترین محور‌های مواصلاتی شمال کشور به طول 138 کیلومتر است که 130 کیلومتر از مسیر زیر عبور قرار دارد و 8 کیلومتر باقی مانده آن حدفاصل منجیل تا رودبار در باند رفت با پیشرفت فیزیکی قریب به 80 درصد در حال اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل این آزادراه را موجب حذف گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین - رشت دانست و افزود: به دلیل اتصال آزادراه به جاده موجود، ظرفیت کل آزادراه با داشتن یک منطقه با گنجایش راه اصلی چند خطه، کاهش می‌یابد و با در نظر گرفتن افزایش ترافیک عبوری از این آزادراه، این گلوگاه مشکل ساز است و روان شدن کامل ترافیک آزادراه تنها با احداث آزادراه منجیل - رودبار میسر می‌شود.

خادمی با اشاره به توپوگرافی ویژه منطقه و کوهستانی بودن مسیر اظهار داشت: مسیر رفت این آزادراه دارای 4 دستگاه تونل به طول 3 کیلومتر و 7 دستگاه پل به طول 1700 متر است که در حال حاضر حفاری تونل‌ها به اتمام رسیده است و بخش کوچکی از لاینینگ تونل‌ها باقی مانده است و عملیات اجرایی بخش عمده پل‌های مسیر نیز به اتمام رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ارزش روز این پروژه را بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به منظور تکمیل عملیات اجرایی بخش‌های باقی مانده مسیر حدود 500 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.