دوشنبه 16 مهر 1403

بهزیستی زنجان مورد کرونایی در مراکز تحت پوشش خود ندارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بهزیستی زنجان مورد کرونایی در مراکز تحت پوشش خود ندارد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تاکنون از یک‌هزارو 100 نفر تحت پوشش مراکز این اداره کل اعم از سالمندان، بیماران روانی مزمن و معتادان مستقر در کمپ‌ها مورد مشکوکی از ابتلا به کرونا گزارش نشده است.

محمد محمدی قیداری روز شنبه به مناسبت آغاز هفته بهزیستی در نشست با خبرنگاران استان که به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده این اداره در موضوع کرونا افزود: با شیوع ویروس کرونا اقداماتی از سوی این اداره کل برای گروه‌های هدف انجام شد که تاکنون مورد و مشکلی در این خصوص به وجود نیامده است.

وی اضافه کرد: به این مهم باید توجه داشت که سالمندان و بیماران روانی مزمن از سیستم ایمنی پایین‌تری برخوردار هستند که در این راستا و برای پیشگیری از ابتلای آنان تلاش و مراقبت‌های خوبی انجام شده است.

این مسؤول ادامه داد: با آغاز شیوع کرونا تهیه و توزیع وسایل بهداشتی و ضدعفونی کننده برای مراکز تحت پوشش و کمک های هزینه‌های کارکنان حدود یک میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت و علاوه بر آن مباحث آموزشی در بین کارمندان و گروه‌های هدف در مراکز شبانه روزی نیز مورد توجه قرار گرفت.

محمدی با اشاره به اینکه معلولان نیز به دلیل ضعف ایمنی بدن بیش از دیگران در معرض ابتلای این بیماری قرار دارند، افزود: با کمک های انجام گرفته، اطلاع رسانی دقیق، نظارت ها و مراقبت های شدید در مراکز تحت پوشش این اداره کل موجب شده مورد کرونایی گزارش نشود که این روند همچنان ادامه دارد.

این مسؤول با اشاره به برنامه های مختلف بهزیستی در ایام کرونایی ادامه داد: به دلیل وجود چنین شرایطی و مشکلات ناشی از آن، گردهمایی و مراسم های مرسوم هر سال برگزار نمی شود و بر این اساس تلاش می شود برنامه ها به صورت مجازی باشد.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته همزمان با هفته بهزیستی و گرامیداشت چهلمین سالگرد تاسیس این سازمان، 40 طرح در این استان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

محمدی افزود: طی هفته بهزیستی 15 واحد مسکونی مددجویی، 13 طرح خود اشتغالی، ساختمان اداری طارم، مراکز مثبت زندگی، مرکز غیرانتفاعی cbr، مرکز مشاوره خانواده و دیگر طرح‌ها در سطح استان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به کلنگ زنی مرکز نگهداری معلولان کم‌توان ذهنی بالای 14 سال اضافه کرد: 14 مرکز روزانه و 10 مرکز شبانه روزی در حوزه توانبخشی با 6 مرکز مختص نگهداری شبانه روزی معلولان کم توان ذهنی در استان فعال است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: اولین مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست زنجان نیز طی هفته بهزیستی کلنگ زنی می شود که این مهم به همت یک خیر احداث خواهد شد.

وی برگزاری مانور کارشناسان و مددکاران اورژانس اجتماعی در میادین و معابر پنج شهر استان در حوزه خدمات بهزیستی را از جمله برنامه های امروز بهزیستی اعلام کرد و گفت: افتتاح سامانه دیده بان و رونمایی از خط تلفن 1482 به منظور دریافت پیشنهادات مردمی بهزیستی در سراسر کشور نیز گامی مهم برای خدمات رسانی بهینه است.

وی، رونمایی از سامانه الکترونیکی صدور مجوزهای سازمان بهزیستی و به دنبال آن در استان های سراسر کشور را اقدامی مهم و اثرگذار در 40 سالگی فعالیت ها بیان کرد و گفت: این سازمان به تدریج فعالیت های خود را به سمت الکترونیکی شدن هدایت کرده که تحقق این مهم با هدف کاهش مراجعات، اتلاف وقت و ارائه خدمات به نحو مطلوب است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: پیش از این، پرداختهای مراکز تحت پوشش این سازمان بصورت استانی انجام می گرفت که با کارهای انجام گرفته به صورت متمرکز کشوری انجام می شود که این کار صرفه جویی در هزینه‌کرد منابع مالی و جلوگیری از اتلاف وقت را به دنبال دارد.

به گفته وی افتتاحیه های بهزیستی این استان از 21 تا 27 تیر امسال و همزمان با هفته بهزیستی با شعار "شفافیت، تحول خدمت، ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده" در شهرهای زنجان، طارم و خدابنده برگزار خواهد شد. به گزارش ایرنا، 19 درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد 28 هزار و 498 خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد 18 هزار و 436 خانوار معادل 65 درصد مستمری بگیر بوده و 35 درصد مابقی نیز از سایر خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*