جمعه 7 اردیبهشت 1403

به‌روزرسانی؛ بازی‌های هم‌بستگی اسلامی | کمان برنزی نمایندگان کامپوند تیمی ایران / صعود تیم شمشیربازی اپه به فینال

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
به‌روزرسانی؛ بازی‌های هم‌بستگی اسلامی | کمان برنزی نمایندگان کامپوند تیمی ایران / صعود تیم شمشیربازی اپه به فینال

روز سیزدهم بازی‌های هم‌بستگی اسلامی با پی‌گیری رقابت‌های نمایندگان کاروان اعزامی ورزش کشورمان به قونیه ادامه یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ رقابت‌های نمایندگان کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی‌های هم‌بستگی اسلامی 2021 در قونیه ترکیه، امروز در رشته‌های کاراته، شمشیربازی، جودو، تیراندازی با کمان، شنا و بسکتبال 3X3 ادامه یافت.

شمشیربازی؛ برد اپه مقابل عربستان و قرقیزستان و صعود به فینال

در ادامه رقابت‌های شمشیربازی مسابقات کشورهای اسلامی - قونیه، صبح امروز (چهارشنبه) ملی‌پوشان اسلحه اپه مردان در اولین مسابقه بخش تیمی در برابر عربستان سعودی قرار گرفتند و تنوانستند در رقابتی تنگاتنگ با نتیجه 38 بر 37 از سد این تیم بگذرند. صبح امروز (چهارشنبه) ملی‌پوشان اسلحه اپه مردان در دومین مسابقه بخش تیمی در برابر قرقیزستان قرار گرفتند و ایران با نتیجه 45 بر 41 پیروز این مسابقه شد. تیم ملی اسلحه اپه شمشیربازی ایران به فینال مسابقات کشورهای اسلامی در قونیه راه پیدا کرد. ادامه این مسابقات امروز برگزار می‌شود آذربایجان رقیب ایران خواهد بود. محمد رضایی، محمد رضایی طادی و محمدرضا وثوقی اعضای تیم ملی اسلحه اپه شمشیربازی ایران هستند و امروز و تا آین لحظه توانسته‌اند در برابر عربستان سعودی و قرقیزستان برنده از پیست خارج شوند. صبح امروز مسابقات تیمی مردان و زنان اسلحه اپه و عصر امروز مسابقات اسلحه سابر شمشیربازی با حضور ایران برگزار می‌شود.

کاراته؛ صعود شهرجردی به فینال کاتای انفرادی

رقابتهای کاراته پنجمین دوره بازی‌های اسلامی از امروز در سالن مرکزی کنگره همان سالنی که مسابقات والیبال در آن برگزار شده بود آغاز و دور روز بطول می انجامد. در همان ابتدای رقابت‌ها کاتاروی های انفرادی مردان به اجرای فرم پرداختند ولی سیستم کامپیوتری برد اعلام نتیجه دچار مشکل و کاتارو ها برای دقایقی طولانی منتظر ماندند. در بخش کاتای انفرادی مردان ابوالفضل شهرجردی در گروه خود با کاتاروهایی از کشورهای کویت، مراکش، اندونزی و امارات مصاف خواهد داد. ابوالفضل شهرجردی نماینده کاتا انفرادی آقایان کشورمان پس از اجرای دو کاتا و قرارگیری در جایگاه اول گروه خود به فینال پنجمین دوره بازی های همبستگی کشور های اسلامی قونیه 2021 راه یافت. شهرجردی در دور اول با امتیاز 25.20 در حایگاه اول قرار گرفت و کشور های آذربایجان، اندونزی، الجزایر، سنگال، افغانستان، ترکمنستان و موریتانی به ترتیب در جایگاه های دوم تا هشتم گروه یک گرفتند. نماینده کاتا انفرادی آقایان کشورمان در دور دوم نیز با امتیاز 25.20 در جایگاه اول گروه خود ایستاد و اولین فینالیست کاراته ایران در بازی های همبستگی کشور های اسلامی شد. پس از شهرجردی نمایندگان کشور های اندونزی، آذربایجان و الجزایر به ترتیب در جایگاه های دوم تا چهارم قرار گرفتند. پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی قونیه ترکیه از 18 مرداد آغاز و تا 27 مرداد 1401 ادامه خواهد داشت. رقابت های کاراته نیز در این مسابقات از امروز چهارشنبه 26 آغاز و تا پنج شنبه 27 مرداد 1401 با حضور 229 ورزشکار از 30 کشور پیگیری خواهد شد.

شنا؛ صعود افقری و سهران به نیمه‌نهایی 50 متر پروانه

در پنجمین و آخرین روز از مسابقات شنا بازی های همبستگی کشورهای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) ملی پوشان شنای ایران تنها در مرحله مقدماتی ماده 50 متر پروانه با حریفان خود به رقابت پرداختند و طبق اعلام مسئولان برگزاری مسابقات فینال ماده 4 در 100 متر مختلط تیمی بصورت مستقیم در نوبت عصر برگزار می‌شود. همچنین سامیار عبدلی و متین سهران که روز گذشته جواز حضور در فینال ماده 100 متر آزاد را کسب کرده بودند عصر امروز به آب خواهند زد. مهرشاد افقری و متین سهران بعنوان نمایندگان ایران در مرحله مقدماتی ماده 50 متر پروانه در آخرین روز این مسابقات به آب زدند که افقری با زمان 24.84 در رتبه پنجم و سهران با زمان 25.02 در جایگاه هفتم ایستادند و هر دو راهی نیمه نهایی شدند. رقابت های نیمه نهایی این ماده عصر امروز برگزار می‌شود.

تیراندازی با کمان؛ کمان برنزی نمایندگان کامپوند و حذف تیم ریکرو

در پنجمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی که این روزها در قونیه در حال برگزاری است، تیم ریکرو مردان ایران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف بنگلادش رفت و در نهایت با نتیجه 5 بر یک شکست خورد و از گردونه بازی‌ها کنار رفت. رضا شعبانی، محمد حسین گلشنی، صادق اشرفی اعضای تیم ریکرو را تشکیل می دادند. ایران در بازی اول با قرعه استراحت روبرو شده بود. همچنین تیم ملی مردان کامپوند ایران متشکل از صالح پالیزبان، امیر کاظمی پور و محمد معدن‌دار امروز در رقابت‌های تیمی به مصاف رقبا رفتند و موفق شدند برنز این دوره از رقابت‌ها را به دست بیاورند. تیم ملی در دور نخست استراحت کرد و در دوره یک چهارم نهایی موفق شد با نتیجه 229 بر 214 از سد عربستان بگذرد. ملی‌پوشان کامپوند ایران در نیمه نهایی غافلگیر شده و برابر تیم اندونزی با نتیجه 233 بر 231 شکست خوردند. آنها در بازی رده‌بندی به مصاف ترکیه میزبان این دوره از رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی رفتند و در نهایت با نتیجه 233 بر 230 موفق به عبور از رقیب شده و مدال برنز این دوره از بازیها را به نام خود کردند. اسماعیل عبادی سرمربی و سودابه صادقی مربی تیم کامپوند در این دور از مسابقات بودند.

جودو؛ اعلام ترکیب بانوان برای مسابقات تیمی

در ادامه رقابت‌های بازی‌های کشورهای اسلامی، تیم‌های زنان و مردان جودو در بخش تیمی به میدان می‌روند. تیم ملی بانوان در ابتدا با حریف قرقیزستانی مسابقه دارد. پس از آن بانوان جودکار ایران با برنده تیم‌های ازبکستان یا کامرون بازی می کند در صورت پیروزی، فینالیست می‌شود. 52 کیلوگرم: شیوا جهانگیری 57 کیلوگرم: سایان چگینی 63 کیلوگرم: محدثه حسینی 70 کیلوگرم: مریم بربط 70+ کیلوگرم: مریم پیمانی

بیش‌تر بخوانید؛

بازی‌های هم‌بستگی اسلامی | مدال تاریخی اپه بانوان؛ بختی برنز گرفت / یک نقره و یک برنز برای سابر انفرادی مردان بازی‌های هم‌بستگی اسلامی | نخستین طلای تیمی ایران به والیبال رسید / هت‌تریک طلایی معتمدی و کسب 9 مدال در 2 وزن! این خبر ادامه خواهد داشت...
به‌روزرسانی؛ بازی‌های هم‌بستگی اسلامی | کمان برنزی نمایندگان کامپوند تیمی ایران / صعود تیم شمشیربازی اپه به فینال 2
به‌روزرسانی؛ بازی‌های هم‌بستگی اسلامی | کمان برنزی نمایندگان کامپوند تیمی ایران / صعود تیم شمشیربازی اپه به فینال 3
به‌روزرسانی؛ بازی‌های هم‌بستگی اسلامی | کمان برنزی نمایندگان کامپوند تیمی ایران / صعود تیم شمشیربازی اپه به فینال 4
به‌روزرسانی؛ بازی‌های هم‌بستگی اسلامی | کمان برنزی نمایندگان کامپوند تیمی ایران / صعود تیم شمشیربازی اپه به فینال 5