دوشنبه 16 مهر 1403

به منظور گره‌گشایی به خراسان جنوبی آمدیم / دغدغه مجلس معیشت مردم است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
به منظور گره‌گشایی به خراسان جنوبی آمدیم / دغدغه مجلس معیشت مردم است

نیکزاد با بیان اینکه اولویت مجلس معیشت مردم است، گفت: با هدف گره‌گشایی مشکلات به خراسان جنوبی سفر کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در دیدار با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که با حضور قناعت استاندار خراسان جنوبی، خسروی اسفزار نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف و حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان انجام شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری مجلس یازدهم را مجلس انقلابی نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه این عنوان مدال افتخاری برای مجلس یازدهم بود، افزود: شرط انقلابی بودن انقلابی ماندن است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از روز اول که مجلس تشکیل شد دغدغه ما مردم و معیشت آنها بود.

نیکزاد عنوان کرد: بنابردیدگاهی که فراتر از مجلس داشتیم و جایگاه مجلس شورای در درون و نظام سلطه پذیر و سلطه گر که در دنیا مستقر است و بنابر گفتمان رهبر معظم و امامین انقلاب ما نه سلطه گریم و نه سلطه پذیر بلکه یک حکومت نوین با حکمرانی اسلامی با دین مبین اسلام در دنیا احیا کنیم و به تمدن نوین اسلامی که خواسته مقام معظم رهبری است برسیم.

وی اظهار کرد: با این دیدگاه من شهادت شرعی میدهم ما هر آنچه در توان داشتیم حتی به دولت قبل در مجلس کمک کردیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تمام توان ما این است که بتوانیم دست دولت را بگیریم و بر معیشت و اقتصاد مردم کمک کنیم.

نیکزاد بیان کرد: قانونی در مجلس در عرصه سیاسی امنیتی به نام قانون راهبردی لغو تحریم ها و صیانت از حقوق مردم در مجلس مصوب شد؛ این قانون به دولت اختیار میداد که دولت با اقتدار و عزت در مقابل استکبار بتواند حقوق مسلم مردم را احیا کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور وقت این قانون را ابلاغ نکرد و کار به جایی رسید که رهبر معظم انقلاب فرمودند این قانون خوب است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در عرصه های زیرساختها، کسب و کار، تولید و مسکن قوانین بسیار ارزشمندی گذاشته شد تا اینکه رسید به جایی که این ریل و قطار دولت که انقلابی نبود باید به ریل انقلاب برمیگشت.

نیکزاد بیان کرد: بیش از 220 نفر از نمایندگان مردم جهت حضور یک فرد انقلابی برای تشکیل دولت انقلابی دعوت کردند دولت اگر انقلابی نباشد ما برنمیتابیم آن دولت بماند دولت، دولت اسلامی است و تکلیفی که مقام معظم رهبری بر همه دولتها داشتند اینکه ما از دولت حمایت کنیم.

وی افزود: لذا این دعوت جهت احیای اخلاق حکمرانی اسلامی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام و دولت بود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شخص آقای رئیس جمهور نسبت به اخلاق حکمرانی اسلامی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام و دولت کارهای خوبی انجام داده و ایشان فردی است که سلامت اخلاقی، فکری و اعتقادی دارد، و رئیس جمهور باید کسی میبود که خدمت به خلق خدا را فرض بداند فساد ستیز و مردمی باشد، در مجامع بین المللی عزت کشور را حفظ و قدرتمندانه از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمانهای الهی اسلامی نظام دفاع کند ما این را در شخص رئیس جمهور دیده و میبینیم.

نیکزاد اظهار کرد: دومین هدف ما این بود کارهای اساسی مربوط در حوزه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و زیرساختی سرعت بگیرد که دولت چندین کار را انجام داده است و طبق صحبت استاندار رویکرد دولت باید عدالت محور و رسیدگی به افرادی که از این قافله جا ماندند، توجه به مناطق کم برخوردار باشد.

وی عنوان کرد: مجلس با این رویکرد جلو آمده و دغدغه اش مردم، مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، دغدغه های مقام معظم رهبری و... است اما متاسفانه ساختار بودجه آنگونه که مورد نظر بوده اتفاق نیفتاده است در حالی که دولت باید ساختار بودجه را اصلاح میکرد و در برنامه هفتمی که قرار است نوشته شود مناطق محروم در نظر گرفته شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: علت سفر من به خراسان جنوبی این است؛ برخلاف عدالتی که باید در جمهوری اسلامی ایران باشد بیش از 85 درصد بودجه در اختیار وزرا و سازمانها است. اگربودجه به نسبت عدالت بین استانداران توزیع شود گرهی از مشکلات استان و حوزه های انتخابیه ها حل میشود.

نیکزاد تصریح کرد: با نهایت تاسف در کشور جمهوری اسلامی ایران از آن 1394 هزار میلیارد تومان اعتبار حدود 85 درصد در تهران متمرکز است که این اشتباه است و این قدرت مانور نمایندگان عالی دولت در استانها را کاهش میدهد لذا از این رو ما به استان آمدیم تا بتوانیم گرهی از گره های مناطق را با حضور نمایندگان وزارتخانه و سازمانهایی که همراه ما خواهند شد باز کنیم.

وی عنوان کرد: دولت اگر میخواهد هر گرهی در حوزه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... انجام دهد مجلس آمادگی دارد.

انتهای پیام /