یک‌شنبه 15 مهر 1403

بولتون: ترامپ وظیفه پرداختن به مشکلات کشور را دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بولتون: ترامپ وظیفه پرداختن به مشکلات کشور را دارد

تهران - ایرنا - جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا با اشاره به تظاهرات گسترده علیه نژاد پرستی در ایالات متحده گفت که رئیس جمهوری مسئولیت پرداختن به مشکلات کشور را دارد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، بولتون که این روزها انتقادات او از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سر و صداهای زیادی را ایجاد کرده، در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان اظهاراتی را درباره تظاهرات اخیر آمریکا و مسئولیت پذیری ترامپ مطرح کرده است.

وی در پاسخ به سوال مجری در خصوص اینکه آیا ترامپ از اختلاف عمیق نژادی به عنوان تکنیک انتخاباتی استفاده می‌کند، افزود: گزافه گویی‌های زیادی از سمت دو جناح در این خصوص صورت می‌گیرد، مردم باید آرام باشند.

وی با انتقاد از عملکرد ترامپ تاکید کرد که مسئولیتی برای رئیس جمهوری آمریکا وجود دارد تا به مشکلات در کشور که باید حل شوند، اشاره کند.

بولتون در ادامه اضافه کرد که البته "خیلی با آنچه تظاهرکنندگان درباره نژاد پرستی نظام‌مند در ایالات متحده می‌گویند موافق نیستم."

علاوه بر انتقاد مشاور پیشین ترامپ از عملکرد او، برخی از متحدان ترامپ در حزب جمهوریخواه نیز ساکت ننشسته و خواستار تغییر شرایط شدند.

سناتورهای جمهوریخواه به شبکه سی‌ان‌ان گفتند که ترامپ باید شرایط فعلی را به سرعت تغییر دهد.

یکماه پس از شروع اعتراض مردم آمریکا به نژادپرستی بعد از ماجرای قتل یک شهروند سیاهپوست به دست پلیس در شهر مینیاپولیس، موج اعتراضات همچنان ادامه دارد.

رفتارهای اهانت آمیز ترامپ با معترضان نظیر پیام‌های وی در توئیتر برای سرکوب اعتراضات و همچنین دستور وی مبنی بر دستگیری و زندانی شدن معترضان به نژادپرستی، موجب تشدید موج اعتراض ها و به خشونت کشیده شدن آن شده است. ترامپ اخیرا در پیام توئیتر دستور داد کسانی که نمادهای نژادپرستی در آمریکا را سرنگون می کنند، باید دستگیر و زندانی شوند.

منبع: CNN *س_برچسب‌ها_س*