پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بوکسور زنجانی از کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو بازماند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بوکسور زنجانی از کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو بازماند

زنجان - ایرنا - نایب رییس هیات بوکس استان زنجان، گفت: بوکسور ملی پوش منتخب این استان در رقابت‌های بوکس گزینشی المپیک در قاره آسیا و اقیانوسیه که در شهر امان پایتخت اردن برگزار می‌شود در برابر حریف ازبکستانی، شکست را پذیرفت و از کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو بازماند.

امیرحسین صالحی زنجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طوفان شریفی به رغم توانمندی و شایستگی‌های بسیار بالایی که داشت در مرحله یک چهارم نهایی این پیکارها که روز گذشته / یکشنبه / انجام شد مقابل بوکسور ازبکستانی که نایب قهرمان آسیا است، مغلوب شد.

وی اظهار داشت: این بوکسور شایسته زنجانی در این مسابقات در وزن 91 کیلوگرم بر روی رینگ بوکس رفت که در دیدار نخست خود توانست حریف خود از کشور چین را شکست دهد اما در برابر سنجر تورسونوف، ازبکستانی مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت.

امید احمدی‌صفا، دانیال شه‌بخش، اشکان رضایی، سجاد کاظم‌زاده، سیدشاهین موسوی، احسان روزبهانی، طوفان شریفی و ایمان رمضان‌پور، هشت بوکسور اعزامی از ایران به این پیکارها هستند.

رقابت‌های بوکس گزینشی المپیک 2020 توکیو از سه‌شنبه /13 اسفند ماه / در شهر امان پایتخت اردن با حضور 151 بوکسور مرد از 35 کشور آسیایی و قاره اقیانوسیه آغاز شده است.

این پیکارها قرار بود از 14 بهمن ماه سالجاری در شهر ووهان کشور چین برگزار شود که به علت شیوع بیماری کرونا ویروس، برگزار نشد و کشور اردن میزبانی را عهده دار شد.

*س_برچسب‌ها_س*