دوشنبه 16 مهر 1403

بیش از 12 هزار بازرسی از اصناف سقز انجام شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 12 هزار بازرسی از اصناف سقز انجام شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز گفت: امسال 12 هزار و 320 مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام شده که منجر به تشکیل 317 پرونده تخلف شده است.

بهنام میرزایی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره تشدید نظارت از اصناف به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: بسترهای لازم برای حمایت از تولید کننده و مصرف کننده در راستای رونق تولید و ایجاد زمینه تولید ملی در این شهرستان ضروری و مهم است و همه باید از تولیدات داخلی حمایت کنیم.

وی اضافه کرد: امسال 45 تن برنج، 900 تن شکر، 6.5 تن مرغ، 120 تن روغن و 10 هزار حلقه لاستیک تنظیم بازار در شهرستان سقز توزیع شده است.

میرزایی یادآور شد: همچنین در این مدت 12 هزار و 320 مورد از واحدهای صنفی سقز بازرسی شده است که در نتیجه آن 317 پرونده تشکیل و منجر به 2 میلیارد و 633 میلیون ریال جریمه شده است.

وی با بیان اینکه عمده تخلفات واحدهای صنفی در سقز گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه، احتکار و عدم درج قیمت بوده است، یادآور شد: بازرسان ما با تمام توان در راستای شناسایی افراد متخلف، واحدهای صنفی و انبارهای کالای اساسی مردم را رصد و پایش می کنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز با تاکید بر رعایت وزن چانه توسط متصدیان نانوایی‌ها، افزود: بعد از بازدید از نانوایی‌ها تخلفاتی را در خصوص عدم رعایت وزن چانه نان و کم فروشی مشاهده کردیم و ضمن تذکر شفاهی و کتبی، آنها را به رعایت وزن چانه نان و دوری از کم فروشی ملزم کردیم.

وی با اشاره به اینکه وزن چانه انواع نان مشخص و متصدیان نانوایی ها بر آن آگاه هستند، گفت: به دلیل اینکه چانه توسط دستگاه چانه گیر خمیر آماده می شود باید متصدیان به طور مرتب بر میزان وزن نظارت داشته باشند.

میرزایی با اشاره به متصدیان نانوایی‌ها، وزن چانه نان را رعایت نکنند، جریمه‌های سنگین پیش رویشان خواهد بود، از شهروندان خواست تا کم فروشی، گران فروشی و عرصه خارج از شبکه را به اداره صنعت، معدن و تجارت سقز اطلاع دهند.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*