یک‌شنبه 8 مهر 1403

بیش از 16 کیلومتر پیاده رو در منطقه 22 پایتخت احداث شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 16 کیلومتر پیاده رو در منطقه 22 پایتخت احداث شد

تهران - ایرنا - شهردار منطقه 22 تهران اعلام کرد: در سال گذشته بیش از 16 کیلومتر پیاده روسازی در این منطقه احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وحید رضا محمدی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون 16 هزار متر طول در 22 معبر در مساحت 48 هزار متر مربع پیاده رو به سر انجام رسیده که در نظر داریم عملیات احداث پیاده رو سازی را در سال جدید نیز در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: سال 99 نزدیک به 11 کیلومتر پیاده رو سازی در این محدوده غربی تهران انجام شد که در سال گذشته بیش از 16 کیلومتر ساخته شده و نشان از افزایش 36 درصدی دارد.

پیشرفت 90 درصدی احداث خیابان هشتم آزادشهر

شهردار منطقه 22 همچنین از احداث و تکمیل دیوار کشی خیابان هشتم آزادشهر خبر داد و گفت: این طرح عمرانی 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ماه های ابتدایی سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: راه اندازی این معابر کمک بسزایی به تردد آسوده ساکنان آزادشهر و پیکان شهر خواهد داشت، به طوری که با کاهش چهار کیلومتری مسافت خودروهای شهروندان به بزرگراه شهری دسترسی خواهند داشت.

محمدی ادامه داد: خیابان هشتم آزاد شهر به طول 280 متر و در مساحت سه هزار و 400 متر مربع قرار دارد که 180 متر طول این محور دیوار کشی به ارتفاع پنج متر صورت گرفته است.

به گفته وی، این طرح عمرانی چند سالی است که از آغاز عملیات آن می گذرد، اما به دلیل تزریق نشدن اعتبارات مناسب سرعت فعالیت پایین بود به طوری که تا آبان ماه پیشرفت این عملیات 40 درصد بود که با برنامه ریزی مناسب در چهار ماه پایانی 1400 پیشرفت فعالیت عمرانی این پروژه را 50 درصد افزایش دادیم.

شهردار منطقه 22 خاطرنشان کرد: بعد از ایام نوروز عملیات آسفالت ریزی این معبر آغاز می شود و در ماه های ابتدایی سال جدید این محور مهم محلی نیز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، منطقه 22 شهرداری تهران غربی‌ترین منطقه شهری تهران است که در شمال غرب واقع شده و از شمال به ارتفاعات البرز، از شرق به منطقه 5 شهرداری تهران، از غرب به محدوده وردآورد شمالی و از جنوب به تهرانسر و آزادراه تهران - کرج محدود می شود؛ این منطقه دارای 4 ناحیه، 12 محله و 28 شهرک با مساحت حدود 6 هزار و 200 هکتار است.

این منطقه در طرح تفصیلی تهران به عنوان قطب گردشگری تهران مطرح شده تا نیازهای رفاهی شهر تهران را برطرف سازد که بر همین اساس پروژه‌های بسیاری از جمله آبشار تهران، دریاچه مصنوعی چیتگر، محور چهارباغ، بوستان جوانمردان ایران، شهربازی هزارویک شهر، تهران مال، پارک آبی چیتگر، ایران مال، برج‌های مسکونی نارنجستان‌های 1، 2، 3 و 4، برج تجارت لکسون، مجتمع تجاری اداری آرتمیس، پردیس سوارکاری، تله کابین و مونوریل چیتگر در این منطقه در حال ساخت و تکمیل است.

بوستان های جنگلی چیتگر، وردآورد، دوشان دره، لتمال کن از مناطق گردشگری و فضای سبز این محدوده محسوب می شود.

برچسب‌ها

بیش از 16 کیلومتر پیاده رو در منطقه 22 پایتخت احداث شد 2