یک‌شنبه 15 مهر 1403

بیش از 38 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در زنجان معدوم شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 38 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در زنجان معدوم شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیش از 38 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در این استان به دلیل موارد غیربهداشتی و سپری شدن زمان مصرف معدوم شد.

محمد باقر حاج کاظمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 6 ماهه سپری شده از سالجاری 6 هزارو 305 مورد بازدید از واحدهای فروش کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، رستوران ها و جگرکی بازدید شده است. وی یادآوری کرد: علاوه بر این پنج هزا رو 381 مورد نیز از خودروهای حل فرآورده های خام دامی در استان زنجان بازدید شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در این بازدیدها توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی 23 پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

حاج کاظمی تاکیدکرد: تخلف این پرونده ها درباره رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، تخلف در عرضه مواد پروتئینی، کشتار و عرضه غیر مجاز فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی است. وی اضافه کرد: در همین مدت بیان شده 457 مورد نیز تخلف غیربهداشتی مشاهده و تذکر کتبی صادر شده است. مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز ضبط 38 هزار و 277 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در سطح استان زنجان خبر داد و یادآورشد: این فرآورده های غیربهداشتی در مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه ضبط شده است.

حاج کاظمی از مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی خواست، فرآورده مورد نیاز خود را از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای زمان پایان مصرف و تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری و به این موارد دقت کنند. وی تاکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند. به گزارش ایرنا، استان زنجان حدود سه هزار و 200 واحد تولید، نگهداری، توزیع و عرضه دارد.

*س_برچسب‌ها_س*