یک‌شنبه 8 مهر 1403

بیش از 64 هزار نفر از سایت موزه میدان امام خمینی (ره) همدان بازدید کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 64 هزار نفر از سایت موزه میدان امام خمینی (ره) همدان بازدید کردند

همدان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از استقبال بی‌نظیر مسافران نوروزی و مردم همدان از سایت موزه میدان امام خمینی (ره) همدان خبر داد و گفت: 64 هزار و 10 نفر از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون از این مکان بازدید کردند.

«علی مالمیر» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سایت موزه میدان امام خمینی (ره) از 29 اسفندماه به شکل آزمایشی افتتاح و بخشی از اشیا به شکل محدود به آنجا منتقل شد اظهار داشت: باقیمانده اشیا مکشوفه در آزمایشگاه به زودی با انتقال به این محوطه، در جای اصلی خود قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کاوش‌های باستان شناسان طی 2 فصل در سال‌های 96 و 97 در این مکان انجام شد و در حین عملیات آثار و شواهدی از دوره‌های مختلف تاریخی تا عصر حاضر به دست آمد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه در طی کاوش‌های میدان امام خمینی (ره) تعداد هشت تدفین انسانی مربوط به دوران اشکانی به دست آمد افزود: این تدفین ها به شیوه‌ها و روش‌های مختلف از جمله چمباتمه‌ای، جنینی و ساده دفن شده‌اند و چهار نمونه از آنها داخل تابوت‌های سفالی بود.

مالمیر تصریح کرد: همزمان با افتتاح آزمایشی سایت موزه، اجرای زنده کاوش‌های باستان شناسی به شکل روزانه در محوطه انجام می شود و تا اواخر تعطیلات نوروز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه فرآیند ساخت موزه طی چهار سال انجام شد ابراز امیدواری کرد که به زودی اشیا موزه تکمیل و این موزه منحصربه‌فرد به صورت رسمی افتتاح شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اظهار داشت: سایت موزه میدان امام (ره) اولین سایت موزه ایران است و به جهت اینکه در همین محل آثار باستانی به دست آمده، یکی از کم‌نظیرترین فضاها در جهان به شمار می‌آید.

به گزارش ایرنا، احداث موزه میدان امام (ره) چهار سال قبل، پیشنهاد و مصوب شده بود.

آثار تاریخی اکتشافی از میدان مرکزی همدان، گروهی از چهره‌های مطرح هنری کشور را برآن داشت تا از مسوولان اجرایی بخواهند این میدان تبدیل به سایت موزه شود تا همان آثار تاریخی در آن حفظ و به نمایش گذاشته شود و در نهایت این درخواست پذیرفته شد.

برچسب‌ها