شنبه 8 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه تابناک

اجتماعی وب‌گاه تابناک

در آخرین روز تعطیلات طولانی مدت نوروزی و بر اساس پایش محورهای مواصلاتی سراسر کشور، جز چند محور که مسدود است، ترافیک در تمامی محورهای مواصلاتی کشور روان است. همچنین بر اساس گزارش های هواشناسی، روز جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و شنبه در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور با تاکید بر تردد روان در محورهای مواصلاتی، درباره آخرین آمار تصادفات نوروزی گفت: آمار قطعی متوفیان تصادفات توسط پزشکی قانونی اعلام می‌شود، ولی آمار ثبت شده از سر صحنه و انتقال بخشی از متوفیان در مراکز درمانی، از تعداد 667 فقره تصادف فوتی، تعداد 813 تن جان باختند و 21441 مجروح شدند.

در واپسین روز‌ها و ساعات تعطیلات طولانی مدت نوروزی، انتظار می‌رود که حجم ترافیک در محور‌های مواصلاتی رو به افزایش بگذارد. این در حالی است که تا این لحظه و به تاکید پلیس راهور، ترافیک در تمامی محور‌های مواصلاتی روان است. وضعیتی که می‌دانیم شکننده است به ویژه آنکه در این بازه از سال همواره شاهد افزایش شمار تصادفات هستیم؛ تصادفاتی که آمار ثبت شده از آنها تا این لحظه از تعداد 667 فقره تصادف...

تعداد تردد‌های نوروزی در مجموع به 502 میلیون تردد رسید که روزانه به صورت میانگین 26.5 میلیون تردد در جاده‌های کشور داشتیم. در ورودی برخی شهرها، ترافیک سنگین و نیمه سنگین است. بر اساس آخرین آمار، 120 هزار خودرو مسافر در استان مازندران، 110 هزار خودرو در گیلان و 47 هزار خودرو در خراسان رضوی هنوز وجود دارند که انتظار داریم تا آخر هفته نیز این عزیزان به خانه بازگردند.

با شرایط پیش رو و موج بازگشت مسافران به شهر‌های مقصد تعداد آمار تردد‌ها در سطح جاده‌های کشور افزایش پیدا کرده است که بنابر همین اساس ممکن است با محدودیت‌های ترافیکی در بعضی از محور‌های مواصلاتی را شاهد باشیم. متأسفانه از ابتدای طرح ترافیکی نوروزی (24 اسفند) تا امروز 740 تن از هموطنان در سوانح رانندگی جان خودشان را از دست داده و حدود 19 هزار 325 نفر نیز مصدوم شده‌اند.

تردد در مسیر‌های برگشت به مبدا مسافران نوروزی طی امروز (یکشنبه 12 فروردین) و به میزان بیشتر در فردا (13 فروردین) و پس‌فردا (14 فروردین) رخ خواهد داد؛ این سفر‌های صورت گرفته، چنانچه در برگشت با یکدیگر همزمانی پیدا کند به علت ظرفیت محدود شبکه معابر جاده‌ای می‌تواند در برخی از ساعات ترافیک‌های سنگینی ایجاد کند؛ بنابراین، توصیه پلیس راهور، مدیریت زمان سفر‌های برگشت است.

متأسفانه تا به امروز 664 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند همچنین تعداد زیادی هم در این تصادفات مصدوم شدند. استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان بیشترین تصادفات به ویژه تصادفات فوتی را داشته‌اند. با توجه به فرا رسیدن روز‌های پایانی تعطیلات شاهد موج بازگشت سفر‌ها هستیم و به مسافران نوروزی توصیه می‌کنیم زمانی را انتخاب کنند که پیک تردد...

در این روز‌ها متأسفانه شاهد جان باختن 617 نفر از هموطنان بوده‌ایم. این در حالی است که 13 هزار و 267 نفر دیگر هم در این مدت مجروح شدند. بیشترین دلایل تصادفات، سرعت بالا در هنگام رانندگی، خستگی و خواب آلودگی رانندگان است. نکته دیگر اینکه بیشترین میزان تصادفات با آمار 70 درصد مختص تصادفات جاده‌ای و 30 درصد تصادفات شهری بوده است.

از آغاز طرح نوروزی 585 تن از هموطنان در تصادفات شهر‌ها و جاده‌ها جان خود را از دست دادند. عمده تصادفات در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی بود. با توجه به وسعت جاده‌های این استان‌ها، رانندگان از ایستگاه‌های بین راهی که برای استراحت پیش بینی شده حتماً استفاده کنند و بعد ادامه حرکت داشته باشند.

سازمان بازرسی جلوی تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به برکه پریان به مساحت 83409 مترمربع را گرفت. محدوده‌ای که سند آن به نام سازمان ملی زمین و مسکن منتقل و مقرر شده که در راستای حقوق عامه به عنوان فضای سبز، احداث پارک و پارکینگ عمومی بازارچه مرزی آستارا در اختیار شهرداری و برای استفاده مردم عزیز آستارا قرار گیرد.

متأسفانه شهروندان تغییر الگو سفر داده‌اند و شب را برای سفر انتخاب می‌کنند و به جای استراحت رانندگی می‌کنند که همین خستگی و خواب آلودگی منجر به تصادف می‌شود. بیشتر تصادفات فوتی در 30 کیلومتری شهر‌ها و در ساعات 16 تا 20 و یک بامداد تا 6 به دلیل خستگی و خواب آلودگی رخ می‌دهد.

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا گفت: بیش از 87 هزار نفر از دستگاه‌های مختلف نسبت به انجام‌مأموریت نوروزی اقدام خودشان را شروع کرده‌اند و تا امروز 8 صبح آخرین آمار بالغ بر 310 میلیون تردد در سطح کشور انجام شده است و متأسفانه 510 نفر جان خود را از دست دادند. تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان 5 استانی است که بیشترین فراوانی تصادفات را دارند.

فردی که خود را «شاهزاده سرین» می‌خواند و با توهین به مقدسات و انتشار ویدئو‌های بعضا جنسی در شبکه‌های اجتماعی برای خود شهرتی دست و پا کرده، اخیرا با انتشار تصاویر و ویدئو‌هایی از خود در مناطقی از تهران و کرج، مدعی بازگشت به ایران شد؛ ادعایی که برخی تصور می‌کردند واقعیت ندارد، اما حالا ثابت شده صحت داشته است.

شورای عالی بیمه پس از کش و قوس‌های بسیار افزایش 46 درصدی تعرفه‌ها را مصوب کرده بود که این افزایش به نوعی توسط هیات دولت رد شد و در نهایت، افزایش 35 درصدی تعرفه‌های خدمات درمانی و پزشکی به تصویب ایشان رسید. افزایشی که به تاکید معاون درمان، «با مصوبه 46 درصدی شورای عالی بیمه فاصله دارد و مراکز درمانی را در تامین هزینه‌های خود با مشکل مواجه خواهد کرد.»

تعداد تصادفات فوتی 383 فقره و 469 نفر متوفی گزارش شده‌اند. همچنین 10 هزار و 119 فقره تصادفات جرحی و 12 هزار و 528 نفر تعداد مجروحان و تعداد تصادفات خسارتی 54 هزار و 122 فقره گزارش شده است. تصادفاتی که سهم استان های کرمان، فارس، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی از آنها بیشتر بوده است و آن گونه که پلیس راهور اعلام کرده، سه علت اصلی وقوعشان، بی‌توجهی به جلو، عدم توانایی در کنترل وسیله، سرعت...