جمعه 7 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه تابناک

اجتماعی وب‌گاه تابناک

قدر مسلم، چنانچه دستگاهی به وظایف قانونی خود در هر حوزه‌ای از جمله عفاف و حجاب، عمل نکرد و یا کم عمل کرد، این امر، رافعِ مسئولیت و وظایف دستگاه‌های دیگر نیست؛ فی‌المثل، پلیس نمی‌تواند بگوید، چون سایر دستگاه‌های مسئول در امر اقتصادی و معیشتی و فرهنگی به وظایف خود عمل نکرده‌اند، پس من هم در مقابله با جرمِ سرقت، به مسئولیت خود عمل نمی‌کنم! نباید کاری کنیم که فراجا احساس کند کار خطایی کرده...

باید جایگاه دانشگاه فنی‌حرفه‌ای را توسعه دهیم بنابراین پیگیر این هستیم تا دانشگاه فنی حرفه‌ای را به دانشگاه مهارت ملی تبدیل کنیم.

تاکید می‌کنیم که هیچ مانعی وجود ندارد که نمایندگان مجلس بصورت مشخص و موردی اعلام کنند که اقدام مرجع قضایی در منع تعقیب پرونده‌ی مرتبط با فلان گزارش کمیسیون اصل 90، غلط است؛ اگر لازم باشد، من در آن خصوص اعمال ماده 477 هم می‌کنم. همچنین هیچ مانعی وجود ندارد که نمایندگان مجلس، از طرز کار ما در دستگاه قضایی ایراد بگیرند، اما این امر باید بر اساس قانون باشد.

نکته بسیار مهم این است که توجه تولیدکنندگان دخانیات و آن‌هایی که جز پول چیزی نمی‌شناسند، به زنان و جوانان است که برای کنترل این شرایط باید دسترسی جوانان به دخانیات محدود شود و نباید به هیچ وجه در دست افراد زیر 18 سال شاهد دخانیات باشیم. اما متاسفانه ما این مورد را می‌بینیم و باید فعالیت ما متوجه دانش آموزان و در مرحله بعد بانوان باشد.

کلیه خواهان‌های این پرونده از مبارزین آزادی بخش ایران از حکومت استبدادی و دیکتاتوری رژیم پهلوی بودند که به دلیل مخالفت با این رژیم توسط ساواک دستگیر و سال‌ها تحت شکنجه‌های غیرانسانی قرار گرفته‌اند و به دلیل شکنجه‌های غیرانسانی ساواک درد، رنج و آسیب‌های جدی جسمی، روانی و اجتماعی به آن‌ها وارد شده است. آنها اثبات کرده‌اند اگر حمایت‌های دولت آمریکا از دیکتاتوری پهلوی نبود چنین آسیب‌های...