پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه تابناک

اجتماعی وب‌گاه تابناک

نکته قابل تامل، واردات 18 میلیون دوز واکسن در هفته نخست آبان ماه است که برابر با کل واکسن وارداتی کشورمان از بهمن 1399 تا نیمه مردادماه امسال است. وارداتی که البته فاقد تنوع است و منحصر به واکسین سینوفارم شده که در چین در مقیاس انبوه تولید و به بسیاری از نقاط جهان صادر می‌شود.

آخرین آمار مبتلایان «کووید -19»/ شهادت مأمور پلیس و مرگ دو شرور / دستگیری سارق موتورسیکلت / کلاهبرداری با فروش خودرو‌های تصادفی / مرگ عجیب مرد کرونایی / دفن جسد مقتول در باغچه خانه هوو / سرقت بنز با استفاده از جرثقیل نیسان!/ آخرین بازمانده دیوار چین سارق کیف طلا بود / «هیچ» از آدمکشی 30 میلیونی!/ جاعل تحصیلکرده: به خاطر سرگرمی مدرک جعل می‌کردم

در 24 ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از 83 میلیون و 529 هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از 10 هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید -19» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال 4127 تن از ایشان وخیم است.

در همین مدل 100 روزه از شروع کار حجت الاسلام اژه‌ای حدود هزار بازدید مسئولان قضائی در زندان‌ها را داشته‌ایم و بیش از 7 هزار مورد ملاقات الکترونیک داشته‌ایم و همچنین بیش از 15 هزار نفر به مرخصی اعزام شدند. بیش از 2 هزار و 300 نفر از زندانیان مورد عفو قرار گرفتند و قریب به 23 هزار زندانی مشمول آزادی مشروط و... شدند و حدود 2500 زندانی از پابند الکترونیک استفاده می‌کنند و به در خانه‌های...

بالاخره پس از انتظار طولانی و تاخیرهای بسیار، مقاله پیش‌بالینی و دانش فنی واکسن کووایران برکت در یکی از معتبرترین مجلات بین المللی منتشر شد. این خبری است که اصغر عبدلی، فن‌آور پروژه واکسن برکت اعلام کرده و می‌گوید: بار دیگر شعار "ما می‌توانیم" ایرانیان برای جهانیان ثابت شد.