پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه تابناک

اجتماعی وب‌گاه تابناک

در 24 ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از 81 میلیون و 360 هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از 7 هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید -19» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال 4256 تن از ایشان وخیم است.

نکته قابل تامل، اما نه افزایش 6 شهر به شمار شهر‌های قرمز، که افزایش شمار استان‌هایی است که دست کم یکی از شهرستان هایشان در وضعیت قرمز قرار گرفته و بیم سرایت این وضعیت به دیگر شهرستان هایشان می‌رود. استان‌هایی که تا پیش از شروع این هفته شمارشان 4 بود، از شنبه جاری به 8 استان افزایش یافت و حالا شمارشان 10 شده است.

در 24 ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از 80 میلیون و 406 هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از 9 هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید -19» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال 4294 تن از ایشان وخیم است.

نکته قابل تامل، سهم بالای چین از این واردات است به گونه‌ای که بالغ بر 88 درصد واکسن وارداتی به کشورمان، سینوفارم هستند؛ این موضوع زمانی بهتر خودنمایی می‌کند که بدانیم از 126 میلیون دوز واکسن وارد شده تا به امروز، قریب به 112 میلیون دوز آن سینوفارم بوده و سهم دیگر واکسن‌های وارداتی کمی بیش از 14 میلیون دوز است.

آخرین آمار مبتلایان «کووید -19»/ زن جوان منتشرکننده تصاویر هنجارشکنانه در اینستاگرام دستگیر شد / سرقت با تعارف سیگار / فرار مرگبار در نیمه شب / زورگیری از سالمندان تنها در مقابل عابربانک / 2 دختر نوجوان در آتش سوزی منزل مسکونی جان باختند / اعتراف به قتل تاجر ایرانی پس از 10 سال / ماجرای آدمکشی با هاون / سازمان بازرسی پرونده خودسوزی فرزند شهید را بررسی می‌کند